Ja ik was flink onder de indruk van dit verhaal.
Het lijkt me ook heerlijk om zo'n tocht te kunnen maken, ik denk ook dat je zoiets alleen moet doen.
Je moet wel héél goede vrienden zijn om samen zo'n tocht te kunnen lopen.
Wat ik knap vond is hoe het weergegeven wordt Eerst dat krampachtige vasthouden aan het tellen, alsof hij zijn eigen gedachtes niet wil weten en dan langzamerhand die confrontatie met zichzelf aangaan.
Ik denk als je zoiets gepresteerd hebt dat het je een heel stuk verder helpt met alles. Je hebt het toch maar gedaan en
hebt je eigen spoken overwonnen, bent jezelf flink tegengekomen, maar je hebt ook nog eens een enorme sportieve prestatie neergezet.
Ik kan me voorstellen dat na die tijd van stilte en lopen in de mooie natuur het hinderlijk is als dat van je 'afgenomen' wordt.
(Wij gaan al nooit zondags wandelen in de duinen omdat het te druk is, terwijl je dan ook niet eens veel mensen tegen komt. Het liefst komen we niemand tegen, dat is het mooiste, die rust, dan zie je ook het meeste van de natuur.)
Maar ook de mensen die hij tegenkomt zijn zo bijzonder en hun verhalen zetten je ook aan het denken. Het was zoals het was en hij heeft het erg mooi weten te verwoorden.
Dettie