Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Silvan Schoonhoven - God, Geld en Gehoorzaamheid

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45767 door dettie
LEIDEN - Het boek is nog niet eens verschenen en er is al een hoop gedoe over...

stond in het Leidsch Dagblad

www.leestafel.info/silvan-schoonhoven

Ria

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45823 door dettie
Ik las net de recensie van Marjo over Oorlogshelden van Ben Bouter waarin ook het geloof nogal centraal staat.

In God, Geld en Gehoorzaamheid wordt de pinkstergemeente aan de kaak gesteld. In Oorlogshelden zijn er vragen over het protestantse geloof en later over het geloof in het algemeen. Het blijft altijd boeiend om daarover te lezen (én na te denken.)

Bij dit boek van Silvan Schoonhoven vraag ik me dan af waarom die pinkstergemeente zo snel groeit? Wil iedereen dan echt zo snel mogelijk rijk worden? Of zit er toch meer een hang naar houvast achter...

Boeiend

Dettie

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45832 door WilV
Ik was inderdaad al nieuwsgierig naar dit boek Ria. Heldere recencie.

ik ken de Pinkstergemeente(leden) een beetje, en met al het goede wat er ongetwijfeld te zeggen valt mbt bv betrokkenheid bij anderen ga ik altijd verschrikkelijk steigeren van een God die je voorziet van geld en voorspoed, met als keerzijde dat als je dat níet hebt, je iets niet goed doet, en het kwade moet worden verdreven.

Ik denk dat de Pinkstergemeente zo snel groeit omdat het voor een deel past in de tijdsgeest, het is een kerk waar gevoel ontzettend centraal staat, met veel blijheid, emotie en vervoering ,en dus ook nog eens raakt aan een soort welvaartsgeloof... als je gelooft krijg je voorspoed en geluk.

Willeke

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45838 door marjo
Hoe kun je dat nou 'geloven' in een tijd als deze???

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45839 door dettie
Juist in een tijd als deze. De spirituele boeken verkopen ook als zoete broodjes en mensen zoeken massaal naar een invulling van geluk.

In deze dagen is het vooral ieder voor zich, en daar hoort ook welvaart, luxe bij. Als iemand jou dat voorhoudt dat het te bereiken is, middels

mooie praatjes, dan zijn er juist genoeg mensen die er in trappen en er in willen geloven. Het is maar net hoe het gebracht wordt.

Dettie

Lees meer
14 jaren 3 weken geleden #45842 door WilV
Ja precies, er lijkt wel een soort "markt" voor.

Ik ben er erg huiverig van, vooral ook omdat ze die theorie ook graag op gezondheid toepassen.

Alle goede gemeente en Pinkstergelovigen die er ook ongetwijfeld zijn bij deze uitgezonderd hoor, maar de tendens is er wel.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden