Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dirk Bracke: Henna op je huid (14 plus)

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12259 door marjo
Dirk Bracke: Henna op je huid (14 plus) werd gestart door marjo
Een Marokkaans meisje worstelt met haar identiteit: ze is islamitisch, maar wil ook meedoen met de Westerse cultuur.

Bracke snijdt een interessant thema aan, maar gebruikt mijns inziens te simpele taal. Voor mij geen prijswinnaar..(staat op de Kernlijst Jonge Jury 2007)

lees verder, klik hier www.leestafel.info/dirk-bracke

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden - 19 jaren 6 maanden geleden #12303 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Misschien wel een interessant thema maar ik krijg de indruk dat dit boek eerder de clichébeelden versterkt.

Marrokaanse mannen slaan, vrouwen mogen niets enz.

Ik word er een beetje naar van eerlijk gezegd.

Dettie
Laatst bewerkt 19 jaren 6 maanden geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12308 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik vraag me af of het clichés zijn Bernadet.

Natuurlijk zal het niet in alle gezinnen zo zijn, maar ik ben bang in veel nog wel. En als het prima draait in een gezin van welke nationaliteit ook, als ze zich goed aanpassen en geaccepteerd worden, dan is er geen verhaal..

Bracke doet dit graag: een onderwerp dat steekt bij de nek vatten.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12310 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik zou wel eens een boek willen zien dat eens positief over Marrokanen vertelt. Ik begrijp niet zo wat dit toevoegt.

Een onderwerp dat steekt bij de nek vatten dat snap ik maar wat ik nog meer over dit boek las bij andere recensies gaan m'n haren overeind staan.

Natuurlijk gebeuren er dingen die niet kunnen maar zeker in een maatschappij waar het racisme steeds meer de kop op steekt zou het eens mooi zijn dat er eens andere verhalen dan deze komen.

Kader Abdollah schreef het boek Huis van de Moskee, daarin vertelt hij over de gang van zaken binnen de islamitische gemeenschap, zonder oordeel, dat geeft inzicht.

Ik vraag me af of Bracke zijn boek inzicht geeft, het is eerder zo bevestigend, van zie je wel...

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13101 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Leuk en vlot verteld boek. Op een zaterdagmiddag in een keer uitgelezen. Goed van Bracke dat hij deze problematiek beschrijft. En ik ben het eindelijk eens een keer eens met Marjo ;) Het thema van het boek is niet in overeenstemming met zijn taalgebruik, duidelijk te simpel voor 14 plussers.

Maar Bracke smaakt naar meer..... ik zal zeker meer boeken van deze auteur gaan lezen. Bedankt voor de tip Marjo!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
15 jaren 1 maand geleden #38745 door Sanela
Beantwoord door Sanela in topic henna op je huid.
Ik heb het boek ook gelezen. Ik vond het een goede boek maar ik vond dat de auteur een beetje had overdreven. De mensen gaan denken dat alle Marrokaanse meisjes zo zijn wat niet het geval is. Onlangs heb ik gelezen dat een meisje zei dat ze niet wist dat Marrokaanse meisjes zo leefden. En dat is helemaal niet zo. Volgens mij heeft Dirk Bracke een klein beetje overdreven maar voor de rest was het een gemakkelijk en goed boek.

<t></t>
Laatst bewerkt door.

Tijd voor maken pagina: 0.637 seconden