Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71497 door marjo
Na 'zomerliefde' opnieuw een chicklit voor jonge meiden.

Lees meer: www.leestafel.info/jeugdboeken-10

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71506 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)
Dit zal vast in de smaak vallen maar ik ben het met je eens dat meisjes van tien ook aan andere dingen mogen denken.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71528 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)
"Gelukkig kijkt Eva verder dan de buitenkant, het zou anders een erg nikserig boek zijn. Ze ziet waar een ander mee worstelt, en helpt voor zover ze dat kan. Te beginnen met haar eigen zusje."

Gelukkig maar want ik krijg de kriebels van dit boek. Het is net als bij romannetjes allemaal hetzelfde. Testjes, kleertjes enz. Weten ze nu niets beters te verzinnen?

Een moeder van een vriendin zei altijd: De romannetjes eindigen waar het échte leven begint.

Met dit soort boeken wordt ook een vals beeld geschapen. Alsof de wereld alleen maar om zoenen, jongens en uiterlijk draait, en met dit soort boeken houd je dat in stand. Een beetje meer meegeven moet toch toch niet zo moeilijk zijn?

(k dacht eerst ik reageer niet want het is inmiddels wel bekend hoe ik over chicklits denk, chicklits voor kinderen vind ik net zo nikserig, zoals Marjo zo mooi zegt. Maar ik kon het niet laten, het gaat om kinderen die dit soort boeken te lezen krijgt en ik hoop altijd dat ze betere dingen aangeboden krijgen dan deze nikserigheid. Daar ga ik voor.)

Dettie

gromt nog even door ;-)

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71529 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)
Grom jij maar lekker hoor...opkroppen helpt niet en ik verwachtte het al..

5 jaren 1 maand geleden #98567 door
Nou, ik ben benieuwd naar haar nieuwste boek, dat ik net van de uitgever heb ontvangen. Niet gevraagd, maar Harper en Collins stuurt me nog wel eens ongevraagd boeken op. De laatste 2 boeken die ik ongevraagd heb gekregen, heb ik niet besproken, omdat ik er niet in kon komen.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98573 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)
Nou maak je me nieuwsgierig, welke boeken dat zijn?

Tijd voor maken pagina: 0.590 seconden