Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Allen Zadoff: Boy Nobody (15+)

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55248 door marjo
Allen Zadoff: Boy Nobody (15+) werd gestart door marjo
Ik dacht een echt jongensboek in handen te hebben, maar het valt mee.

Lees meer: www.leestafel.info/allen-zadoff

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55280 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Allen Zadoff: Boy Nobody (15+)
Zo'n piepjonge moordenaar klinkt niet erg gezellig. Maar kinderen van die leeftijd zijn natuurlijk vaak op zoek naar hun identiteit waardoor het verhaal deze leeftijdsgroep vast aan zal spreken.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55282 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Allen Zadoff: Boy Nobody (15+)
Dat laatste denk ik ook..

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55287 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Allen Zadoff: Boy Nobody (15+)

Boy Nobody is een kouwe kikker, hij is gewetenloos en doodt zonder nadenken. Maar in dit verhaal wordt hij Jack, en ontdekt hij dat hij toch onvermoede gevoelens heeft. Zijn opdracht is om de burgemeester van New York te vermoorden en de ingang naar deze man is via dochter Samara. Terwijl Jack een manier zoekt om zijn opdracht uit te voeren, merkt hij dat iemand hem volgt.

Die Jack heeft wel zijn gevoelens ontdekt maar wil evengoed de burgemeester vermoorden.

verderop staat

Jack is ogenschijnlijk een gewone tiener, met normale tienergevoelens, hij is helemaal niet zo slecht als hij lijkt te zijn. Of toch?

Ik voel me altijd zo'n zeurtutje maar ik begrijp het eigenlijk nooit zo goed. Die moordplannen zijn toch geen normale tienergevoelens? En als kinderen hier hun indentiteit in moeten vinden, in een verhaal over een piepjonge moordenaar, dan is er toch iets grondig mis in onze maatschappij?

Dettie

confused

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55289 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Allen Zadoff: Boy Nobody (15+)

Dettie schreef :
Ik voel me altijd zo'n zeurtutje maar ik begrijp het eigenlijk nooit zo goed. Die moordplannen zijn toch geen normale tienergevoelens? En als kinderen hier hun indentiteit in moeten vinden, in een verhaal over een piepjonge moordenaar, dan is er toch iets grondig mis in onze maatschappij?

Dettie

confused

Soms denk ik inderdaad dat er iets mis is in onze maatschappij Dettie maar in dit boek denk ik vooral dat het jongeren aanspreekt dat de hoofdpersoon niet standaard is. Pubers voelen zich vaak anders dan anderen en onbegrepen en dan zal zo'n mysterieus persoon hen wel aanspreken. Dat betekent niet meteen dat ze ook willen moorden gelukkig.

Zelf ben ik niet zo stuk van dit soort verhalen om eerlijk te zijn.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55292 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Allen Zadoff: Boy Nobody (15+)
Denk je dat een soldaat, of -negatiever- een moordenaar geen emoties heeft??

Je moet het los zien: hij is een moordenaar, maar net zo goed een normaal mens.

Dat zou volgens jou niet kunnen? Ik ben bang dat een soldaat als hij zijn uniform uit heeft, niet herkenbaar is als een niet-normaal persoon.

En dat jij dat zegt Annemarie, snap ik ook niet: wat is hier anders dan een boek dat over een seriemoordenaar gaat?

Misschien het perspectief? Dat de ' foute' hier de hoofdpersoon is? Maar ik heb niet alles verteld natuurlijk en er komen nog meer delen.

Tijd voor maken pagina: 0.608 seconden