Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Benno Barnard en Geert van Istendael - Een geschiedenis van België 11+

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #49924 door dettie
Dit boek dankt zijn bestaan aan de kinderen van Benno Barnard, die op school een vrije dag kregen vanwege de herdenking van de Wapenstilstand van 1918. Ze hadden echter, tot grote verbazing van hun vader, geen idee wat die dag inhield, en ook nooit van die Eerste Wereldoorlog gehoord.

Lees verder www.leestafel.info/benno-barnard-en-geert-van-istendael

Willeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #49927 door dettie
Geert van Istendael kan prachtig vertellen. Ik heb van hem Mijn Nederland gelezen en het is bijna jaloersmakend hoeveel hij (als Vlaming) over Nederland wist te vertellen. En dan nog zo boeiend ook!

Van Benno Barnard ken ik geen prozateksten, ik ken alleen enkele van zijn gedichten.

www.poezie-leestafel.info/benno-barnard

Dettie

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #49930 door WilV
Je hoort hem, en allebei eigenlijk, ook bijna vertellen in je hoofd bij dit boek. Vandaar dat ik aan zo'n ouderwets leuke geschiedenisleraar moest denken. Die ik zelf helaas nooit gehad heb trouwens. Het is echt een plezier om te lezen dit boek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #49931 door marjo
Dit gaat op de aanschaflijst voor school!

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #49932 door dettie
Nou dat is nog eens mooi nieuws!

Dettie

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #49939 door WilV
O dat is leuk Marjo!! Ik dacht tijdens dit lezen regelmatig; Dit is echt een boek voor Marjo.

En ook een boek wat érg leuk is voor scholen!

Ik heb in mijn exemplaar helaas vrij veel onderstreept, anders zouden jullie dit boek wel mogen hebben, maar ik denk niet dat ik het mooi weg gegumd krijg. Ik heb er niet aan gedacht van te voren.

Tijd voor maken pagina: 0.575 seconden