Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Raúl Saez Scheihing en Ellie Smulders - Stomme sommen 9+

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40477 door dettie
Dit boek gaat over stomme sommen, over altijd wél je best doen met rekenen, maar het nóóit echt snappen, over altijd maar moeite hebben met klokkijken of inschatten hoe veel iets precies is. Dit boek gaat over dyscalculie.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/raul-saez-scheihing-en-ellie-smulders

Willeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40480 door Annemarie
Dit boek zou eigenlijk op elke basisschool aanwezig moeten zijn.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40481 door WilV
Dat vind ik nu ook. Of op de Pabo.

Groetjes Willeke

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40482 door Annemarie
Ja inderdaad, belachelijk dat zoveel onderwijzers er geen weet van hebben. Zou het tegenwoordig ook niet op de Pabo worden behandeld? Ik ga het zo meteen aan een oude buurvrouw vragen. Die heeft net de Pabo afgerond.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40484 door marjo
Op 'mijn' school wordt het wel onderkend hoor, ik vind juist dat veel te veel kinderen veel te makkelijk een etiketje krijgen. Nu hebben ze daar geen last van, 'omdat ieder kind anders is' (dat leren ze al vanaf groep 1), maar toch..

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40485 door Annemarie
@Willeke: Mijn oude buurvrouw heeft al gereageerd. Ze wist wat het was en het werd op de Pabo gewoon behandeld. Gelukkig maar. Hopelijk gaat het in de toekomst dus beter met het op tijd ontdekken hiervan.

@Marjo: Je hebt ook wel gelijk dat kinderen niet meteen een etiketje opgeplakt moeten krijgen. Toch denk ik dat bij bijvoorbeeld dyscalculie het wel belangrijk is om het duidelijk te erkennen. Want het moet erg zijn om niet mee te kunnen komen en daar erg onzeker van te worden. En ook om misschien kansen te missen hierdoor.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.536 seconden