Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Terry Goodkind - wetten vd magie - 1 en 2 (Fantasy)

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden - 19 jaren 5 maanden geleden #13387 door dettie
Eerste wet: het zwaard van de waarheid

Ik geef toe: ik ben een fantasy-fan. Tegenwoordig ben ik echter een beetje veeleisend geworden. Sinds ik de drie trilogieën van Robin Hobb gelezen heb (de boeken van de zieners, de boeken van de levende schepen en de boeken van de nar), zijn er nog maar weinig fantasy schrijvers die mij evenzeer meeslepen. Terry Goodkind komt in de buurt. In elk geval genoeg in de buurt om bij een volgende bezoek aan de bib het vervolg te ontlenen.

Lees verder www.leestafel.info/terry-goodkind
Laatst bewerkt 19 jaren 5 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13388 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Je maakt mijn nieuwsgierig genoeg om de volgende keer als ik in de bieb ben een boek van Terry Goodkind te lenen.

Ik herken je verhaal van Robin Hobb wel, ik heb dat iedere keer als ik een boek van David Gemmell lees, ik lees dan even een tijd geen Fantasy, want ze vallen dan allemaal tegen.

Bianca

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13389 door dettie
En Elvira heeft een verslag gemaakt,

lees verder, klik hier www.leestafel.info/terry-goodkind

Ik lees heel vaak in titels van fantasy boeken 'het zwaard'

Heeft zo'n zwaard een speciale betekenis, ben je onoverwinnelijk met een speciaal zwaard?

Dettie

die echt niets weet van fantasy.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13390 door dettie
jah... dat zwaard. mij doet het ook onmiddellijk aan merlijn denken. in het boek in kwestie maakt het Richard niet helemaal onoverwinnelijk, maar het helpt hem wel enorm in de goede richting. het valt op dat het vooral mannelijke hoofdpersonen zijn die een zwaard (al dan niet magisch) hanteren. ik denk dat het staat voor kracht en viriliteit, dapperhet en dergelijke meer, en dan hangt het van verhaal tot verhaal af welke bijkomende eigenschappen het ding heeft... (vrouwen hebben veel meer soorten voorwerpen tot hun beschikking, maar dat is zomaar een indruk). heel vaak is het ook zo dat een zwaard op een of andere manier generaties wordt bewaard en dat dan bijvoorbeeld de zoon op een of andere manier het zward van zijn overleden vader, die een held was in handen krijgt...

tot zover mijn indrukken over het zwaard, de freudiaanse toer laat ik maar links liggen, dat is zo mijn stijl niet...

Elviratoverspin

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden - 19 jaren 5 maanden geleden #13391 door dettie
Heb net ook het tweede deel uit. op het einde kon het niet snel genoeg gaan, ik vloog doorheen de pagina's...

Als je jezelf op de hals gehaald hebt een hele reeks te schrijven, dan moet je ervoor zorgen dat je tweede boek minstens even meeslepend is als het eerste. Daar is Terry Goodkind mijns inziens toch wel in geslaagd. Ik ben door het boek gevlógen...

Lees verder, klik hier.. www.leestafel.info/terry-goodkind

Elviratoverspin

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt 19 jaren 5 maanden geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13392 door dettie
Wat een streng kritiek!! ik heb nr.1 t.e.m. 7 gelezen toen ik 13 was en ik heb ng steeds geen betere fantasy-reeks gevonden!!

eigenlijk heb ik ng niet zoveel reeksen gelezen :oops: (shannara,de wetten v.d. magie, Lotr en op dit moment :het rad des tijds(Robert Jordan)

ph03nix

A ph03nix never dies...

Tijd voor maken pagina: 0.498 seconden