Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gaël Faye - Klein land

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #84029 door Annemarie
Gaël Faye - Klein land werd gestart door Annemarie
Deze romandebuut is een echte aanrader. Werkelijk prachtig geschreven en heel aangrijpend.

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/gael-faye

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #84032 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Gaël Faye - Klein land
Momenteel lees ik het boek van de kleinzoon van Gandhi, dat staat in schril contrast met dit boek. Gandhi predikte geweldloosheid en in Rwanda is precies het tegenovergestelde aan de gang.

Voor kinderen is het natuurlijk helemaal onbegrijpelijk en eigenlijk zou je kinderen aan het woord moeten laten want die zien niet of iemand Hutu of Tutsi is, ze zien iemand, een mens, een kind. Maar geen kleur enz. Altijd zo jammer dat volwassen mensen die blik kwijtraken.

Wel bijzonder dat het vanuit een kind is geschreven. Het maakt niet dat je denkt het is eigenlijk een boek voor jongeren? Daarmee bedoel ik niet dat iedereen het zou moeten lezen (wat ik wel denk) maar is het voor een volwassene acceptabel dat een kind dit verhaal vertelt? Want het gebeurt gauw dat zo'n verhaal dan beoordeeld wordt als o het is verteld door een kind ,dan is het ook voor kinderen/jongeren.

Dettie

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #84033 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: # Gaël Faye - Klein land
Het verhaal wordt vanuit een kind verteld maar het is de volwassen Gabriel die op deze periode in zijn leven terugkijkt. Hij vertelt wat er gebeurde en hoe hij dat als tienjarige heeft ervaren maar hij vertelt ook wat het nu nog altijd met hem doet. Volwassenen zullen dus zeker niet het gevoel hebben een boek voor kinderen of jongeren te lezen. Daarentegen moedig ik jongeren wel aan om dit boek te lezen. Misschien zelfs klassikaal.

Helaas, helaas blijft dit onderwerp actueel. Kijk maar wat nu in Myanmar met de Rohingya gebeurt. Vreselijk.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #84042 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: # Gaël Faye - Klein land
Mooie recensie, Annemarie!

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #84046 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: # Gaël Faye - Klein land
Dank je wel, Berdine!

<t></t>

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #84053 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: # Gaël Faye - Klein land
Prachtige recensie inderdaad!

Ook hier staat de titel genoteerd. En zoals jij het beschrijft is het inderdaad niet te geloven dat dit een debuut is.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden