Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jan de Rooy - Nachtvlinders

• Onderwerp Auteur
9 jaren 4 maanden geleden #80139 door
Jan de Rooy - Nachtvlinders werd gestart door
Soms kom je een boek tegen, waarbij je je afvraagt waar de auteur gebleven is. Dat geldt voor mij bij dit debuut uit 1983 van Jan de Rooy. Na het verschijnen van Granaatappels in 1997, lijkt hij niets meer geschreven te hebben. Van de dbnl word ik ook niet wijzer.

Ik kreeg dit boek van de auteur en heb het onlangs weer eens gelezen. Het verhaal gaat over de pianist Willem Vermuur, waarin ik misschien de auteur zou kunnen herkennen, die in Den Haag op kamers woont en door twee vrouwen begeerd wordt.

Lees verder www.leestafel.info/jan-de-rooy

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80140 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Jan de Rooy - Nachtvlinders
Toch wel wat meer geschreven, Renate, zie www.literatuurplein.nl/persdetail.jsp?persId=4070

• Onderwerp Auteur
9 jaren 4 maanden geleden #80141 door
Beantwoord door in topic Re: Jan de Rooy - Nachtvlinders
Na 1997 zie ik nog maar een boek en dat is een kinderboek, waarvan ik me ergens afvraag of het wel van dezelfde auteur is. Er zit ook wel een flink gat tussen Granaatappels en Kleine oma. Op de site van DBNL, die ik hierboven heb genoemd, is het boek in ieder geval niet te vinden. Alle andere boeken staan op beide sites, met uitzondering van Het Spaanse goud en dat is naar ik meen een toneelstuk.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80142 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Jan de Rooy - Nachtvlinders
Ja dat verbaasde mij ook. Maar er staat wel bij dat hij tot dan toe boeken voor volwassenen heeft geschreven. Ik neem aan dat het dan om dezelfde persoon gaat. Er is verder niets van hem te vinden inderdaad. Dus ook geen verklaring voor het "gat".

• Onderwerp Auteur
9 jaren 4 maanden geleden #80143 door
Beantwoord door in topic Re: Jan de Rooy - Nachtvlinders
Inderdaad, dus hij zou het kunnen zijn. Ik wist niet dat hij poppenkast gespeeld heeft. In de tijd dat ik hem kende had hij een literair programma in het theater, waar ik wel eens als vrijwilliger het licht verzorgde. Hij heeft me indertijd ook gevraagd om muziek te schrijven bij een paar gedichten van Emily Dickinson.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #90974 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jan de Rooy - Nachtvlinders
even up voor Marjo

-

Tijd voor maken pagina: 0.549 seconden