Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jaap ter Haar - De watergeus

• Onderwerp Auteur
9 jaren 7 maanden geleden #78957 door
Jaap ter Haar - De watergeus werd gestart door
Dit boek speelt zich af in de tijd van de watergeuzen en de beeldenstorm. Nederland staat onder Spaans bestuur, of is door de Spanjaarden bezet, afhankelijk van hoe je het bekijkt. De katholieken hebben de macht en de calvinisten worden min of meer vervolgd. Als een deel van de calvinisten geweld gaat gebruiken, niet alleen tegen kerken, maar ook tegen mensen, wordt er natuurlijk om harde maatregelen geroepen.

De hoofdpersoon van dit boek is de Amsterdamse koopman Jacob Simonsz. de Rijk, een calvinist die eigenlijk van mening is dat mensen maar moeten geloven wat ze willen.

lees verder www.leestafel.info/jaap-t-haar

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #78969 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jaap ter Haar - De watergeus
Elkaar onze ideeën op proberen te dringen, is helaas iets van elke tijd. Je zou inderdaad denken dat we onderhand ons lesje wel geleerd zouden hebben. Het lijkt me een boeiend boek, Renate.

<t></t>

• Onderwerp Auteur
7 jaren 9 maanden geleden #87917 door
Beantwoord door in topic Re: Jaap ter Haar - De watergeus
Ik moest weer aan dit boek denken, toen ik vandaag de herhaling van de eerste aflevering van de serie over de Tachtigjarige Oorlog zag.

Tijd voor maken pagina: 0.500 seconden