Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Tatiana de Rosnay - Het huis waar jij van hield

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71438 door marjo
Parijs, tweede helft 19de eeuw. Door de ambitieuze stadsvernieuwingswerken van baron Haussmann verdwijnen er complete wijken van de kaart. De huizen van duizenden Parijzenaars worden onteigend. Ondertussen kabbelt het leven van Rose Bazelet rustig voort, ze leest Le Petit Journal en maakt wandelingen in de tuinen rond het Palais du Luxembourg. Tot de dag waarop de noodlottige brief komt: haar huis ligt op het tracé van de boulevard Saint-Germain en moet worden afgebroken. Haar wereld dreigt in te storten, maar Rose bindt de strijd aan met de prefect en met de keizer, om het familiebezit te redden, het huis dat een angstvallig bewaard geheim herbergt.

Ik maak geen echt verslag. Ik vond het boek alleen boeiend waar het ging over de veranderingen van Parijs. Het is eigenlijk net als met dat boek waar ze bekend mee is geworden (haar naam is Sarah): het onderwerp boeit, maar het verhaal er omheen niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71439 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Tatiana de Rosnay - Het huis waar jij van hield
Jij bent geen fan van deze schrijfster dus. Ik vind haar boeken mooi. Niet dat ze me allemaal eeuwig bijblijven maar de sfeer in de verhalen bevalt me.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71440 door marjo
Nee, ik ben geen fan van de manier waarop ze haar verhaal inkleedt. Ik snap dat er een lopend verhaal moet zijn, maar die verhalen vind ik nogal banaal. Terwijl de achtergrond dus juist vaak heel interessant is. Voor mijn gevoel past het niet bij elkaar. Maar mensen zijn net als jij dol op haar boeken, dus ik zal het wel mis hebben.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71441 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Tatiana de Rosnay - Het huis waar jij van hield
Natuurlijk heb jij het niet mis! Boeken worden vaak op verschillende manieren ervaren. Ik vind dit wel mooi, jij niet. Dat is prima toch!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71444 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Tatiana de Rosnay - Het huis waar jij van hield
Was het angstvallig bewaard geheim ook niet spannend genoeg?

Het is denkelijk net als het boek van Steve Berry, de amberzaal. Als het over die zaal ging was het geweldig, er werd veel informatie over gegeven, maar het verhaal eromheen was niet veel, beetje slap james Bond verhaal.

Maar ik heb inderdaad ook heel goede berichten over de boeken van Rosnay gelezen.

Biblion (tegenwoordig ondergebracht bij de boekensalon) schrijft o.a. over dit boek

Goed geschreven, boeiende en sfeervolle brievenroman over de geschiedenis van het 19e eeuwse Parijs en de strijd van een vrouw om haar geliefde huis. Met nawoord van de auteur en een plattegrond van de omgeving van Boulevard Saint-Germain. Op www.tatianaderosnay.nl/het-huis-waar-jij-van-hield is veel achtergrondinformatie over de roman te vinden.

Hele recensie, zie: www.deboekensalon.nl/boek/het-huis-waar-jij-van-hield

Dettie

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71456 door marjo
Dat laatste is het leuke er aan: de informatie.

Nee, dat geheim, dat voelde je al aankomen, voor mij voegde het niets toe.

Wat dan wel weer leuk is, is dat het past binnen de opdracht die ik voor Frans kreeg. Spreekbeurt over het 5e arrondissement. Dat valt dit stukje Parijs onder, dus mooi een aanknopingspunt.

Tijd voor maken pagina: 0.475 seconden