Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Patrick Ness - De kraanvogelvrouw

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60815 door Annemarie
Patrick Ness - De kraanvogelvrouw werd gestart door Annemarie
Zoek naar vergeten boekenbonnen, keer je bank ondersteboven in de hoop kleingeld aan te treffen of hou spontaan een rommelmarkt om geld in te zamelen: dit boek is een echte aanwinst. Wat een prachtig verhaal en wat een formidabele auteur!

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/p-ness

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60820 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Patrick Ness - De kraanvogelvrouw
Stom, omdat jij de recensie hebt geschreven dacht ik dat het een thriller was, nee dus!

ik 'ken' Patrick Ness van de Chaostrilogie, ik dacht een young-adult fantasy-verhaal. Maar dit is geen fantasy of wel Annemarie?

Dettie

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60821 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Patrick Ness - De kraanvogelvrouw
Het is echt een roman maar het bevat wel fantasie-elementen. Er zitten delen van een oud volksverhaal in verwerkt.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60822 door dettie
Ja dat de legende van die kraanvogel er in is verwerkt las ik, (er zijn meerdere legendes over de kraanvogel, ik ken die als symbool voor geluk en voor een lang leven, waardoor mensen wel 1000 kraanvogels vouwen om anderen geluk of herstel te wensen)

maar ik vroeg me af bij 'In tweeëndertig collages vertelt ze een verhaal over een vogel en een vulkaan' of dat mogelijk ook fantasy was.

Dettie

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60823 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Patrick Ness - De kraanvogelvrouw

Dettie schreef : Ja dat de legende van die kraanvogel er in is verwerkt las ik, (er zijn meerdere legendes over de kraanvogel, ik ken die als symbool voor geluk en voor een lang leven, waardoor mensen wel 1000 kraanvogels vouwen om anderen geluk of herstel te wensen)

maar ik vroeg me af bij 'In tweeëndertig collages vertelt ze een verhaal over een vogel en een vulkaan' of dat mogelijk ook fantasy was.

Dettie

Dat verhaal wat ze in de collages vertelt is een soort legende. Het is niet de oorspronkelijke legende van de kraanvogel. Er gebeuren in het boek dingen die de werkelijkheid overstijgen maar toch is het niet echt een fantasyboek vind ik. Het speelt zich ook in het hier en nu af. Het is echt een roman met fantasie-elementen.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60824 door dettie
ha dank u voor de uitleg :D

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.574 seconden