Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

J.K. Rowling - Een goede raad

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden - 13 jaren 8 maanden geleden #48388 door Annemarie
J.K. Rowling - Een goede raad werd gestart door Annemarie
Het boek van Harry-Potter schrijfster J.K. Rowling is allesbehalve braaf! Het is een goed geschreven verhaal vol schandalen en verborgen geheimen. Helaas blijkt het werkelijke leven wreder dan een fantasiewereld.

Lees meer: www.leestafel.info/jk-rowling

<t></t>
Laatst bewerkt 13 jaren 8 maanden geleden doorAnnemarie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48393 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: J.K. Rowling - Een goede raad
Nou je bent denk ik een van de weinigen die zo positief is, ik las toch ook veel commentaar op haar boek, juist vanwege de taal en ik dacht toch wel erg vrije opvattingen die in dit boek gehanteerd worden. Maar dat maakt natuurlijk ook nieuwsgierig, is het wel zo erg en zo vreselijk...

Dettie

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48396 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: J.K. Rowling - Een goede raad
Ik denk dat het vooral zo naar en vreselijk is omdat mensen het niet van Rowling verwachtten. Er gebeuren inderdaad erge dingen in het boek hoor maar dat is natuurlijk wel vaker het geval in boeken. Ik denk dat mensen geschokt zijn omdat ze het niet van haar hadden verwacht. De Harry Potter boeken zijn soms best griezelig maar hebben toch altijd een wat braaf imago gehouden. En dat is dit niet. Het is ook geen boek voor alle leeftijden maar voor volwassenen.

Het commentaar op de taal in het boek is naar mijn mening echt overdreven. Er wordt een bepaald woord veel gebruikt door de jongeren en dat is het dan eigenlijk wel. Datzelfde woord hoor ik de jongeren hier op straat (helaas) ook dag in dag uit roepen dus ik keek er niet van op.

Wat mooi is, is dat ze het beestje bij zijn naam noemt. Als er iets naars in het boek gebeurt, dan dramatiseert ze dat verder niet maar vertelt gewoon duidelijk en open wat er gebeurt. Het wordt dus niet allemaal mooi aangekleed en dat "naakte" is dan misschien voor sommige mensen heftig. Ik vind het zelf reuze meevallen allemaal.

Ze roert onderwerpen aan die overal spelen maar waar gewoon niet over gepraat wordt, daar schrikken mensen misschien van. Een literair meesterwerk is het niet maar wel een boek dat dieper gaat dan je in eerste instantie in de gaten hebt.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48397 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: J.K. Rowling - Een goede raad
Klinkt zeer interessant Annemarie! Mooie, goed doordachte recensie die tot lezen nodigt (maar voorlopig maar even niet gezien mijn hoge berg nog te lezen boeken ;) ).

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48398 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: J.K. Rowling - Een goede raad
Dank Joanazinha! Dit is echt zo'n boek waarover de meningen gaan verschillen. Vooral ook omdat ik denk dat heel veel Harry Potter fans het gaan kopen.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48401 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: J.K. Rowling - Een goede raad
Ik heb geen enkel HP-boek gelezen, dat scheelt misschien :D . Het zullen best prachtige boeken zijn, maar ik heb iets tegen hypes. Ben de Millennium-trilogie ook pas gaan lezen toen iedereen hem al uit had ....

Tijd voor maken pagina: 0.511 seconden