Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dimitri Verhulst: De intrede van Christus in Brussel

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40824 door marjo
Nu kan Dimitri Verhulst het niet snel verpesten bij mij, maar hij doet er met dit nieuwe boek ook geen poging toe.

Ik heb het met plezier verslonden, en kan het makkelijk herlezen. Het gaat dan ook over België, ik hoef me niet aangesproken te voelen. www.getty.edu/art/gettyguide/artObjectDe...artobj=932&handle=li

Lees meer: www.leestafel.info/dimitri-verhulst

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41188 door marjo
Ik las in een recensie van Albert Hogeweij:

'Wie De Godverdomse dagen sterk vond, zal in De intrede vermoedelijk genoeg van zijn gading kunnen vinden, maar wie de kleine juweeltjes van De zeven laatste zinnen liever is, zal hopen dat de schrijver in een volgend boek de plasticiteit van zijn stijl dienstbaar weet te maken aan de deernis van het verhaalde, opdat het tenminste de kans krijgt te ontkiemen in goed getroffen details die er gewoonweg toe doen.'

Wat een zin! Schrijft die man zelf soms??

Maar ik vond de 'godverdomse dagen' dus sterk, en dat andere boekje met de cd erbij heb ik niet gelezen.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41205 door dettie
Ik vond 'godverdomse dagen' niet sterk maar van die zin van Albert Hogeweij al helemaal niet.

Vooral zal hopen dat de schrijver in een volgend boek de plasticiteit van zijn stijl dienstbaar weet te maken aan de deernis van het verhaalde,

My goodness!

Ik vind trouwens De intrede van Christus in Brussel ook niet veel... sorry. Ik ben gestopt.

Cavendish is het nu aan het lezen en volgens mij is hij er wél over te spreken. Verslag van hem volgt nog.

Dettie

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41218 door berdine
Godverdomse dagen lag mij ook nogal zwaar op de maag. Dan zal ik maar niet aan De intrede beginnen.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41219 door dettie

berdine schreef : Godverdomse dagen lag mij ook nogal zwaar op de maag. Dan zal ik maar niet aan De intrede beginnen.

Trek je van mij niets aan berdine. Wie weet vind jij deze wel mooi. Ik ben sowieso geen Verhulst fan. Ik vond alleen Problemski hotel goed en De laatste liefde van mijn moeder. Mevrouw Verona vond ik ook niet echt wat.

Ik houd ook niet van zijn 'levensbeschouwende' boeken zoals Godverdomse dagen en nu De intrede. Hij is mij te plat en te cynisch. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is.

Dettie

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41221 door berdine
Dat doe ik ook niet hoor! :mrgreen:

Maar ik had zelf ook moeite met Godverdomse dagen omdat het zo cynisch is, dat ik me er onprettig bij ga voelen. Dus ik laat deze maar ongelezen.

Tijd voor maken pagina: 0.473 seconden