Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Claudia Biegel - Foute Sarahs (debuut)

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38466 door dettie
Claudia Biegel - Foute Sarahs (debuut) werd gestart door dettie
De niet bij naam genoemde hoofdpersoon is vijftig geworden, haar eerste verjaardag zonder vader die een half jaar geleden plotseling overleed.

"Op de dag zelf, de verjaardag, hemelde iedereen mijn leeftijd op. Of ze het hadden ingestudeerd. Met z'n allen een curcus gevolgd: wat te zeggen als iemand vijftig wordt:

Vanaf nu kun je het rustiger aandoen.

Het leven begint op je vijftigste

Troisième âge.

Lekker genieten van je vrije tijd.

Een wee gevoel in mijn maag, buik, overal. Ik wil helemaal geen rust en hoepel op met die vrije tijd. Ik wil midden in het leven staan, meedoen, actief zijn.

Dat meen je niet...

lees verder, klik hier www.leestafel.info/claudia-biegel

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38498 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De overgang is niet voor iedereen hetzelfde, dus daar zeg ik niet veel over. En dat er op een bepaald moment in een leven ineens heel veel kan gebeuren, raar is dat: als je het leest zeg je: dat is te veel, maar het kan zomaar zo zijn in het echt.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38502 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja dat kan ook zomaar in het echt gebeuren, daar heb je gelijk in maar ik kreeg het gevoel dat de schrijfster het thema overgang wilde behandelen en wat er rond de overgangsleeftijd in zo'n vrouwenleven gebeurt. Kinderen de deur uit oké, het daar moeilijk mee hebben oké, maar vader dood en moeder ineens ook heel ziek, reorganisatie en gelijk nieuwe baan... het kan... ineens aan de Tenalady tja. het was wel erg veel tegelijk in een paar maanden tijd. Maar het zou eventueel kunnen. Ik vond het ook lastig een verslag te maken omdat ik niet precies de vinger kan leggen op waar het niet goed voelt.

Dettie

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38505 door marjo
Dat snap ik wel denk ik.

Je kunt soms een boek lezen, dat niet lastig uit te lezen is, maar als het dan uit is, weet je niet goed wat je nu eigenlijk gelezen hebt. Heeft de schrijver dan de plank misgeslagen? Of is het niet de bedoeling geweest iets te vertellen?

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38509 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik kreeg wel de indruk dat ze iets wilde vertellen, laten zien wat een vrouw in de overgang ervaart maar daar wrikt het juist. Het begint wel goed maar hoe verder het verhaal gaat hoe minder 'overgang' . het is een verhaal over een vrouw die een nieuwe baan heeft en het vervelend vindt dat haar zoon de deur uit gaat. Maar echt meevoelen doe je niet, daarvoor is het te koeltjes. En dan ineens het verwisselen van de Tena Lady! Dat vond ik zo bizar!

Dettie

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38511 door marjo
Ha ha, dat inlegje zit je hoog!

Tijd voor maken pagina: 0.479 seconden