Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Milla Fonteyne - Bekentenissen van een minnares (debuut)

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden - 15 jaren 9 maanden geleden #34121 door dettie
Tja, voor mij geen winnaar maar ik denk dat andere mensen het toch wel een prettig boek zullen vinden.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/milla-fonteyne

Dettie
Laatst bewerkt 15 jaren 9 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34129 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Trekt mij dus helemaal niet. Je vond het geen goede keuze om ineens tegen de lezer te beginnen?

Het lijkt op een soort waarschuwing in romanvorm?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34133 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee, het spreken tegen de lezer was geen goede keuze.

Ook was het geen waarschuwing. Het is een verhaal over een jonge vrouw die blind verliefd wordt op een oudere man. Ze is geobsedeerd door hem. Maar het pakt je niet. Je hebt niet met haar of met hem te doen. Het is geen vleesch noch visch...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34310 door leen
Beantwoord door leen in topic Re: bericht
Ik vind het wel grappig hoe jullie je storen aan de clichés, terwijl het in België al lang geen publiek geheim meer is dat dit verhaal eigenlijk waargebeurd is. Toen ik het las, dacht ik ook vaak 'dit is zo over the top'. Jammer dat de auteur dit verhaal als een roman heeft uitgebracht en niet in de categorie 'autobiografie'. Maar ik vond het wel erg knap geschreven.

<t></t>
Laatst bewerkt doorleen.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34315 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nadat ik het gelezen had heb ik gezocht naar informatie over Milla Fonteyne maar er is erg weinig over haar te vinden. Ze hield een blog bij maar die is nu gesloten. Ik kon alleen een filmpje vinden van een RTV programma dat eigenlijk meer over de tango dan over het boek gaat.

Waarom vond je het knap geschreven leen? Persoonlijk vond ik het nogal een rommelig verhaal dat niet overtuigt, maar dat staat allemaal al in m'n verslag geschreven.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34317 door leen
Beantwoord door leen in topic Re: bericht
Ik ben eens gaan kijken en idd die blog is gesloten. Ze heeft wel een nieuwe site zo te zien: www.wix.com/MillaFonteyne/missmilla

Wat betreft haar taal, die is heerlijk eenvoudig, zonder al te veel franjes. Ik haat het wanneer schrijvers zich in allerlei bochten wringen om toch maar per se literair over te komen. Eerlijk gezegd: toen ik het las, wist ik onmiddellijk dat die Ina ergens in het echt rondloopt. Ik heb lang geleden iets gelijkaardigs meegemaakt en het is zo ontzettend herkenbaar. Vandaar. Het verbaasde me dan ook niet toen bleek dat ze voor dit boek een vriendin haar verhaal had neergepend.

<t></t>
Laatst bewerkt doorleen.

Tijd voor maken pagina: 0.688 seconden