Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anchee Min - Parel van China

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden - 16 jaren 1 maand geleden #33303 door dettie
Anchee Min - Parel van China werd gestart door dettie
Om met de deur in huis te vallen, de parel van China is Pearl Buck, (1892-1973) de Nobel- en Pulizerprijs winnende schrijfster.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/anchee-min

Dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 1 maand geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33305 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dit is geen boek voor mij, lees ik wel. Gelukkig....
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 1 maand geleden #33306 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee, geen boek voor jou. Ik wist al dat je het zou gaan zeggen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34558 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Parel van China, een prachtige titel voor een boek, maar helaas is de roman geen pareltje van vertelkunst...

De personages en de setting in de roman zijn interessant gekozen: Wilg, een plattelandsmeisje in China aan het eind van de vorige eeuw, dochter van een arme boer en Pearl Buck, de dochter van een missionaris in China, die vriendschap sluiten in een tijd dat met het opkomst van het nationalisme van Chang Kai Shek en de communistische Mao het steeds gevaarlijker wordt voor buitenlanders in China.

Ondanks het feit dat Pearl op een gegeven moment China moest verlaten, blijft de vriendschap tussen haar en Wilg hun leven lang in stand.

Maar zowel de karakters van de personages als de historische gebeurtenissen zijn in de roman onvoldoende uitgewerkt. Zonder kennis van de Chines geschiedenis lijkt me het moeilijk om het verhaal te volgen.

Ik ben het helemaal met je eens Dettie: de grote verdienste van de roman is dat het je nieuwsgierig maakt naar het werk van nobelprijswinnares Pearl Buck!

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden