Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Pearl Abraham - Vreugde der wet

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden - 17 jaren 3 maanden geleden #20994 door dettie
Pearl Abraham - Vreugde der wet werd gestart door dettie
De hoofdpersoon van het boek Rachel Benjamin, dochter van een chassidische rabbijn, beleeft niet zoveel vreugde. De strenge regels maken dat het, zeker voor een jonge vrouw, moeilijk om enig initiatief te tonen.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/archief/romans-volwas...aham-vreugde-der-wet

Dettie
Laatst bewerkt 17 jaren 3 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20999 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Heb ik het dan goed als je dit zou aanraden omwillen van de "inkijk" in een streng chassidische leefwereld, maar niet als je op zoek bent naar een goed verhaal? mij lijkt het een mooi boek, het onderwerp interesseert me ook wel, vandaar dat ik me afvraag of je het om die reden zou aanraden...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #21000 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het geeft wel een inkijk in de chassidische wereld en vooral wat het voor vrouwen betekent. Maar het is een roman.

Het leest wel vlot weg, dat zeker, maar het verhaal zelf begon op het laatst te rammelen.

Het is door meerdere mensen gelezen en zij vonden het allemaal een erg mooi boek. Ik ben vaak nogal kritisch en misschien in sommige gevallen té kritisch. Dus trek je van mij niet veel aan zou ik zo zeggen. :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #21001 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zou het niet hebben durven aanraden, maar ik weet eigenlijk niet meer waarom niet. Het is te lang geleden.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.509 seconden