Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Orhan Pamuk - Het nieuwe leven

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17032 door Roel
Orhan Pamuk - Het nieuwe leven werd gestart door Roel
Orhan Pamuk – Het nieuwe leven

Pamuk blijft blijkbaar voor mij een controversieel schrijver, in die zin dat dit boek mij enorm kan aantrekken, als wel ook weet af te stoten. Het onderwerp is spectaculair, alleen de uitwerking niet.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/orhan-pamuk

Roel
Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17048 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat vond ik nu van 'sneeuw' ook. Steeds het gevoel dat het eigenlijk een heel interessant verhaal was, met interessante ideeën ook, maar vaak zo saai...
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17050 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hé Marjo, we zitten ineens op dezelfde golflengte. Sneeuw was het eerste boek van Pamuk wat ik las. Daar had ik toen ookal moeite mee.

Marjo schreef : Dat vond ik nu van 'sneeuw' ook. Steeds het gevoel dat het eigenlijk een heel interessant verhaal was, met interessante ideeën ook, maar vaak zo saai...

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17052 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
En nu? Ga je het nog een keer proberen??

Ik niet. Ik weet ook nog niet of ik ooit een ander boek van Pamuk ga proberen. Ik denk dan maar dat het boven mijn pet gaat..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17057 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik weet het niet. Misschien dat hier het spreekwoord de aanhouder wint moet gelden?

En een vrouwelijke collega hier bij mij op het werk, had "Karmozijn" gelezen en die had dezelfde ervaring als ik opgedaan.

Marjo schreef : En nu? Ga je het nog een keer proberen??

Ik niet. Ik weet ook nog niet of ik ooit een ander boek van Pamuk ga proberen. Ik denk dan maar dat het boven mijn pet gaat..

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17078 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ik wilde ook wat van Pamuk lezen na al dat gedoe in Turkije over hem. Dan verwacht je een soort Garcia Marquez. Ik tenminste wel. Dus ik had Karmozijn gekocht. En inderdaad, ik kwam er niet door. Het was zo langdradig, met zoveel zijpaden. Als ik zoiets denk, bij een schrijver van die faam, ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie. En nu lees ik hier, dat ik ten eerste niet de enige ben met deze ervaring bij Pamuk en ten tweede meer mensen denken dat ze het niet helemaal snappen als zo'n boek niet om door te komen is.

Dat doet toch goed.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Tijd voor maken pagina: 0.490 seconden