Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor educatieve boeken je schrijft en hoe het maken van een cito-toets in zijn werk gaat.
Bernadet
Eigenlijk nooit, tot 1 december. Toen hield ik hier in onze bieb mijn presentatie. Daarbij vertelde ik van alles en las ook uit mijn laatste vier boeken fragmenten voor. Met name bij het fragment uit Andere Buren was de hele zaal muisstil en onder de indruk. Na afloop vroeg de manager van de bibliotheek of ik er weleens over had nagedacht om luisterboeken in te spreken. Nee nooit dus. Ik slis een beetje en dat leek me niet lekker voor een luisteraar. Volgens haar merk je daar tijdens het voorlezen niets van. Maar verder heb ik er (nog) niets mee gedaan. Weten jullie wie luisterboeken produceren? Ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept.Bernadet schreef:Ja, ik heb toch nog een vraag. Heb je wel eens overwogen om een luisterboek te maken?
Groetjes
Bernadet
Ik heb geen idee of dat gaat gebeuren, maar ik maak me er geen zorgen over. Het schrijven is voor mij begonnen als een hobby en eerlijk gezegd voelt dat nog steeds zo, ondanks dat ik er nu mijn dagen volledig mee vul. Ik heb altijd een grote fantasie gehad, waarom zou dat anders worden? En stel dat ik wel in hethaling verval, dan zal dat een teken zijn dat ik het een poosje rustiger aan moet doen. Misschien een poosje iets heel anders doen zelfs. Maar dat zie ik dan wel weer.tiba schreef:Ben je nooit bang dat de fantasie in je hoofd opdroogt...de inspiratie weg is? Of dat er een periode komt dat je jezelf gaat herhalen?
Tiba.
Misschien is dat juist wél lekker. Ik heb meerdere luisterboeken gehoord en vaak vind ik die heel keurig nette spraak juist storend. Het is té keurig en dan spreekt het niet meer aan. Het is geen mens meer maar iemand die heel netjes een verhaaltje vertelt, je kan je dan helemaal niet meer inleven.Nee nooit dus. Ik slis een beetje en dat leek me niet lekker voor een luisteraar.
Oké, ik ga er gelijk maar eens over nadenken. Ik vind voorlezen wel erg leuk en zit al jaren in jury's voor de Nationale Voorleeswedstrijd. Zal eens informeren wie daar mee van doen heeft.Bernadet schreef:Misschien is dat juist wél lekker. Ik heb meerdere luisterboeken gehoord en vaak vind ik die heel keurig nette spraak juist storend. Het is té keurig en dan spreekt het niet meer aan. Het is geen mens meer maar iemand die heel netjes een verhaaltje vertelt, je kan je dan helemaal niet meer inleven.Nee nooit dus. Ik slis een beetje en dat leek me niet lekker voor een luisteraar.
Bernadet
Kijk maar hoor, wat jullie ermee zouden willen doen. Op onze school vinden de kinderen het altijd erg leuk. Vivian den Hollander (zij woont hier in de buurt en had vroeger haar kinderen op onze school) heeft eens bij de kleuters voorgelezen. Was erg leuk. Vorig jaar gingen ze met een aantal klassen naar de bibliotheek. Daar kwam een wethouder voorlezen en aansluitend was er een ontbijtje.Marjo schreef:Dank je Brigitte, ik zal het er eens met de leerkrachten over hebben. Ik ga er niet direct over natuurlijk..
Dan heb ik wilde plannen om een kinderboekenwinkel te beginnen of ontwikkelingswerk in de derde wereld te gaan doen. Of bij een uitgever te gaan werken