Lycos stopt ermee! Update 10 augustus 2011
Ha leuk, jullie reacties.
Ja langzaam begint het weer wat te worden.
Het boekenarchief werkt nog niet echt gebruiksvriendelijk en ik denk dat het uitklapmenu toch niet echt een goed idee is. Het valt niet op. Waarschijnlijk worden naast de nieuwe boekverslagen de linken naar het archief geplaatst. Moet nog even met die vriend overleggen over hoe en wat.
Dettie
Ja langzaam begint het weer wat te worden.
Het boekenarchief werkt nog niet echt gebruiksvriendelijk en ik denk dat het uitklapmenu toch niet echt een goed idee is. Het valt niet op. Waarschijnlijk worden naast de nieuwe boekverslagen de linken naar het archief geplaatst. Moet nog even met die vriend overleggen over hoe en wat.
Dettie
-
Marjo schreef:Ik weet het natuurlijk, en vind het wel werken. Maar hoe het is als je voor het eerst op Leestafel komt, dat weet ik niet.
Ik zie nu eerlijk gezegd pas voor het eerst het uitklapscherm. Ik had al gezocht naar de boekverslagen en kon ze nooit vinden, dacht dat ze nog geplaatst moesten worden

Ja het is nog niet echt duidelijk allemaal Joanazinha.
Als je in een archief bent is het ook lastig naar een ander archief te gaan, moet je eerst terug naar de boekverslagen want daar klapt alleen dat venstertje uit. Dat moet nog veranderen zodat het wat gebruiksvriendelijker is.
We gaan gewoon door tot het helemaal goed en makkelijk werkt.
Groetjes
Dettie
Als je in een archief bent is het ook lastig naar een ander archief te gaan, moet je eerst terug naar de boekverslagen want daar klapt alleen dat venstertje uit. Dat moet nog veranderen zodat het wat gebruiksvriendelijker is.
We gaan gewoon door tot het helemaal goed en makkelijk werkt.
Groetjes
Dettie
Aanstaande donderdag komt die vriend weer en gaan we (hij) flink aan de slag.
Als het goed is verandert dan ook het uiterlijk van Leestafel in wat vriendelijker kleuren, persoonlijk vind ik de site zoals hij nu is vrij somber en steriel.
Er gaat gewerkt worden aan de toegang naar de archieven zodat duidelijker wordt waar de archieven zijn (het valt nu niet op) en aan van alles en nog wat waar ik jullie niet mee zal vermoeien. En we gaan proberen een kader om de verslagen te krijgen hetzij in de vorm van een randje hetzij in de vorm van een iets afwijkende achtergrondkleur. We zien donderdag wel wat het duidelijkste is.
(Nu moet ik steeds overal lijnen plaatsen als afscheiding en dat is lastig.)
Ik vind het alweer helemaal spannend.
Ben zelf ook benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en/of lukken.
Dettie
Als het goed is verandert dan ook het uiterlijk van Leestafel in wat vriendelijker kleuren, persoonlijk vind ik de site zoals hij nu is vrij somber en steriel.
Er gaat gewerkt worden aan de toegang naar de archieven zodat duidelijker wordt waar de archieven zijn (het valt nu niet op) en aan van alles en nog wat waar ik jullie niet mee zal vermoeien. En we gaan proberen een kader om de verslagen te krijgen hetzij in de vorm van een randje hetzij in de vorm van een iets afwijkende achtergrondkleur. We zien donderdag wel wat het duidelijkste is.
(Nu moet ik steeds overal lijnen plaatsen als afscheiding en dat is lastig.)
Ik vind het alweer helemaal spannend.
Ben zelf ook benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en/of lukken.
Dettie
En weer een klein stukje verder, de non-fictieboekverslagen staan er ook weer op. (Nog niet allemaal)
http://www.leestafel.info/non-fictie
Als je bovenaan met je muis over het woord non-fictie gaat dan klapt de link naar het archief uit.
Kan zijn dat laatste dit na donderdag anders is hoor.
Dettie
http://www.leestafel.info/non-fictie
Als je bovenaan met je muis over het woord non-fictie gaat dan klapt de link naar het archief uit.
Kan zijn dat laatste dit na donderdag anders is hoor.
Dettie
Nou mensen na een dag hard werken is dit het voorlopige resultaat
http://test.leestafel.info/
Het is dus een TEST site. De huidge Leestafelsite is nog gewoon in de lucht.
Als het goed is zien jullie heel zachte kleuren. (mijn scherm ligt dwars maar zowel bij vriend als bij Cavendish zijn de kleuren heel zacht)
Die vriend is dus de hele dag bezig geweest en ik zit erbij en kijk er naar en geef mijn wensen aan. Heel luxe natuurlijk.
Zelf vind ik dit meer 'mijn' leestafel. Het ziet er vriendelijker en uitnodigender uit dan het zwart-witte.
De linken zijn nu allemaal gekleurd zodat ze meer opvallen.
De boekverslagen hebben nu een randje om het verslag heen.
De nu lege linkerkant gaat nog weg. De letters 'Leestafel' worden nog anders (heel mooi) Als je nu op 'boeken' klikt dan zie je gelijk de knoppen voor het archief verschijnen (wordt ook nog ietsje veranderd) enz enz enz. De thuispagina verandert ook nog, nu staan de kolommen in een keurige rij naast elkaar en dat wordt weer vloeiend overlopend zodat de 'lege gaten' verdwijnen. Nou ja jullie zien het zelf wel allemaal.
Ik ben er echt heel blij mee.
Groetjes
Dettie
http://test.leestafel.info/
Het is dus een TEST site. De huidge Leestafelsite is nog gewoon in de lucht.
Als het goed is zien jullie heel zachte kleuren. (mijn scherm ligt dwars maar zowel bij vriend als bij Cavendish zijn de kleuren heel zacht)
Die vriend is dus de hele dag bezig geweest en ik zit erbij en kijk er naar en geef mijn wensen aan. Heel luxe natuurlijk.
Zelf vind ik dit meer 'mijn' leestafel. Het ziet er vriendelijker en uitnodigender uit dan het zwart-witte.
De linken zijn nu allemaal gekleurd zodat ze meer opvallen.
De boekverslagen hebben nu een randje om het verslag heen.
De nu lege linkerkant gaat nog weg. De letters 'Leestafel' worden nog anders (heel mooi) Als je nu op 'boeken' klikt dan zie je gelijk de knoppen voor het archief verschijnen (wordt ook nog ietsje veranderd) enz enz enz. De thuispagina verandert ook nog, nu staan de kolommen in een keurige rij naast elkaar en dat wordt weer vloeiend overlopend zodat de 'lege gaten' verdwijnen. Nou ja jullie zien het zelf wel allemaal.
Ik ben er echt heel blij mee.
Groetjes
Dettie
En weer een klein stukje verder, de lijst 'gelezen debuten' staat weer gelinkt en al op de site
http://www.leestafel.info/debuten/lijst-gelezen-debuten
de lijst is te bereiken via het uitklapvenstertje op de debutenpagina.
Dettie
http://www.leestafel.info/debuten/lijst-gelezen-debuten
de lijst is te bereiken via het uitklapvenstertje op de debutenpagina.
Dettie
-
Als het goed is kloppen nu alle linken op het forum weer. (met hulp van Marjo)
Ik ben alleen nog bezig met de kinderboeken en dan moet alles op de site zelf nog goed gezet worden. Maar ik ben al blij dat de linken weer goed staan.
Wat betreft de andere kleuren van de site staat alles even in de wachtkamer, degene die mij helpt heeft net een nieuwe baan, dat is even wennen en vermoeiend dus even een stop wat betreft de Leestafelsite.
Dettie
Ik ben alleen nog bezig met de kinderboeken en dan moet alles op de site zelf nog goed gezet worden. Maar ik ben al blij dat de linken weer goed staan.
Wat betreft de andere kleuren van de site staat alles even in de wachtkamer, degene die mij helpt heeft net een nieuwe baan, dat is even wennen en vermoeiend dus even een stop wat betreft de Leestafelsite.
Dettie
Sorry Marjo, maar de linken staan weer links.
Dat was de enige manier waarop ik ook het archief beter zichtbaar kon maken. Ik kreeg veel berichten van mensen dat het uitklapvenster niet echt duidelijk was en vaak traag uitklapte.
Nu als je op boeken of kinderboeken enz. klikt dan zie je gelijk de linken naar het archief.
zie bijvoorbeeld http://www.leestafel.info/boeken
Ik ben nog bezig om het ook bij een boekverslag zelf geplaatst te krijgen.
Ook ben ik aan het proberen de site wat sneller te krijgen maar dan moet ik wachten tot de 18e, dan komt die vriend weer langs.
Dettie
Dat was de enige manier waarop ik ook het archief beter zichtbaar kon maken. Ik kreeg veel berichten van mensen dat het uitklapvenster niet echt duidelijk was en vaak traag uitklapte.
Nu als je op boeken of kinderboeken enz. klikt dan zie je gelijk de linken naar het archief.
zie bijvoorbeeld http://www.leestafel.info/boeken
Ik ben nog bezig om het ook bij een boekverslag zelf geplaatst te krijgen.
Ook ben ik aan het proberen de site wat sneller te krijgen maar dan moet ik wachten tot de 18e, dan komt die vriend weer langs.
Dettie