Pascal Mercier - Perlmann's zwijgen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Pascal Mercier - Perlmann's zwijgen

Bericht door Dettie »

De Zwitserse schrijver Pascal Mercier (pseudoniem van de hoogleraar in de filosofie aan de universiteit van Bern, Peter Bieri) is in Nederland vooral bekend door zijn bestseller Nachttrein naar Lissabon. Ook zijn roman De Pianostemmer, die ik eerder op deze site besproken heb, is in Nederland zeer goed ontvangen.
Van een heel ander genre, maar zeker niet minder van kwaliteit en spanning is zijn allereerste roman, Perlmann’s zwijgen, al geschreven in 1995.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/pascal-mercier

PieterW
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 jun 2009, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Marjo

Bericht door Marjo »

Die ligt nog op de stapel..
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Pascal Mercier - Perlmann's zwijgen

Bericht door Dettie »

Hoofdpersoon van dit boek is de taalkundige Philipp Perlmann, hij is een internationaal gelauwerd hoogleraar en wordt gevraagd om een internationaal congres voor te zitten met vakgenoten naar zijn eigen keuze, om een maand aan een onderwerp uit hun vakgebied te werken en dat vervolgens aan de betreffende collega’s te presenteren en later te publiceren. Een eervolle opdracht, maar ook eentje die Perlmann vanaf het allereerste begin beangstigt.
Hij is namelijk al een tijdje de liefde voor zijn vak kwijt...

lees verder http://www.leestafel.info/pascal-mercier

Willeke
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dit boek heb ik ook in huis. Tijd om het te gaan lezen, je hoort van me Willeke.

dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Hier nog een..
Plaats reactie