Hallo allemaal,
Weer even bericht uit schrijversland. Het is druk en druk geweest. Er is en wordt hard gewerkt aan veel mooie nieuwe boeken. Even op een rijtje:
* De eerste illustraties voor het overgewichtboekje zijn klaar en zien er leuk uit! Deze keer heb ik als auteur mogen meebeslissen over de schetsen en ideeën voor de illustraties. Dat is bijzonder, meestal bepaalt de uitgever dat helemaal samen met de illustrator.
* De GGC is klaar en onderweg naar de uitgever. Nu wordt het duimen, hopelijk vindt ze het goed genoeg.
* Eind dit jaar komen er nog drie informatieve boekjes van mij uit bij Uitgeverij Delubas, over hoe je een spreekbeurt, een boekbspreking en een werkstuk maakt.
* Afgelopen zondag heb ik een hele dag gesigneerd op het kasteel Alden Biesen in Vlaanderen tijdens de Sage van de Biesenburcht, een zeer groot Middeleeuws spektakel voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Daar heb ik ook twee presentaties gehouden met vertellen over en voorlezen uit Ridder Rik en de geheime brief. De belangstelling en het enthousiasme waren overweldigend. Daar kan ik als schrijver weer lange tijd op teren en energie uit putten.
Het gaat dus lekker aan het schrijffront. Ik ben inmiddels met een nieuw manuscript begonnen voor wat oudere kinderen (leeftijd voortgezet onderwijs) over wensen en zelfontplooiing. Ik worstel nog met de titel, wat vinden jullie als forumlezers/lezeressen het meest krachtig? Toekomstbeeld of alleen Toekomst.
Laat het me maar weten! Of misschien is er nog een heel ander idee van iemand van jullie? Is altijd welkom. Het verhaal gaat over het meisje Donne die zich afvraagt waarom ze hier is, wat het doel is van haar leven en wat ze graag zou willen bereiken. En vooral natuurlijk: hoe bereikt ze dat dan?
Deze zomer wil ik ook nog aan een nieuwe serie verhalen beginnen voor kinderen van 9 jaar en ouder, met inspiratie vanuit de vakantie. Wat dat verder gaat inhouden blijft nog even geheim!
Groetjes,
Brigitte