Sarah Waters - Affiniteit

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Sarah Waters - Affiniteit

Berichtdoor PetraO. » 12 Feb 2006, 15:07

Sarah Waters - Affiniteit

Het verhaal speelt zich af in de zeventiger jaren van de negentiende eeuw, toen het spiritisme erg in de mode was. De hoofdpersoon (Margaret) is een vrouw van 29 uit gegoede kringen. Zij is niet getrouwd en volgens de mores van die tijd dus veroordeeld tot een saai leven van visites, diners en het voorlezen van haar moeder. Tussen de regels door wordt duidelijk dat zij verliefd is geweest op haar schoonzus Helen, die helaas koos voor haar broer en niet voor haar.

Lees verder... klik hier http://www.leestafel.info/sarah-waters

PetraO

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 12 Feb 2006, 17:33

Naar aanleiding van jouw verslag Petra, heb ik dit boek gereserveerd bij de bieb. Het lijkt me een goed boek.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Feb 2006, 22:36

Het verbaasde me een beetje dat er geen verslag van mij over dit boek staat, maar het is 'dus' al weer zo lang geleden dat ik het las!
Dat ik het mooi vond, weet ik zeker, net als haar andere boeken. Dus Bianca, je zal er plezier aan beleven!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Feb 2006, 11:14

Mooi verslag!
Ik vraag me af of haar boeken niet teveel dezelfde ingrediënten hebben? Ik heb alleen Tipping the velvet en Fingersmith gelezen. Beiden spelen zich af in het oude Engeland, beiden gaan over lesbische dames, beiden hebben als onderwerp de rand van de samenleving.
Ik vond beide boeken heel erg goed maar ik vroeg me dit ineens af.
Zou je na meerdere boeken niet genoeg ervan krijgen?

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Mar 2006, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Feb 2006, 11:21

Welnee..dat is net als bij Mortier. Je moet het alleen doseren!

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Gewenning

Berichtdoor PetraO. » 13 Feb 2006, 12:03

Bernadet schreef:Beiden spelen zich af in het oude Engeland, beiden gaan over lesbische dames, beiden hebben als onderwerp de rand van de samenleving.
Ik vond beide boeken heel erg goed maar ik vroeg me dit ineens af.
Zou je na meerdere boeken niet genoeg ervan krijgen?

Bernadet

Nou, ik ga haar andere boeken ook lezen, dus daarna kan ik hier meer over vertellen :D . Maar ik verwacht niet dat het gaat vervelen. Sarah Waters beschrijft die wereld zo kleurrijk en levensecht, daar kan je er wel een paar van hebben.
Bedankt voor het plaatsen van het verslag op de site! Ik voel me vereerd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Feb 2006, 14:08

Graag gedaan hoor.

Heb jij ook Lelieblank Scharlaken Rood gelezen Petra?
Ik vond daarin wel bijzonder dat het zich in de victoriaanse tijd afspeelde maar toch behoorlijk modern taalgebruik was.

ja sarah waters weet alles heel levendig te beschrijven. Tipping the velvet vond ik vrij pikant. Ben benieuwd wat jij ervan vindt.

Groet
Bernadet

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 13 Feb 2006, 14:16

Tipping the Velvet is verfilmd, was laatst op televisie (miniserie). Ik heb aan de buis gekluisterd gezeten! Inderdaad wel 'pikant', maar dat vond ik wel leuk voor een keer.
Ik ga het boek nog bestellen bij bol.com als ik weer een bon heb.
Lelieblank Scharlakenrood heb ik niet gelezen.
Ook dit gaat voorbij.

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 15 Feb 2006, 14:49

Hallo Petra,

Affinity was mijn eerste kennismaking met het werk van Waters. Was die serie te zien op de BBC? Ik heb pas de dvd van Fingershmith gekocht en gekeken. Zie aldaar op het forum wat ik ervan vond.
Ik moet nog altijd Tipping the velvet lezen. Ben benieuwd. Ze heeft trouwens haar vierde roman uitgebracht. Ditmaal geen Victoriaans decor, maar een decor in de WO II.

-----
Dit schreef Roel over het boek:
Waarom bezoekt Margaret zo frequent de vrouwengevangenis? Waarom toont ze speciale interesse voor een bepaalde gevangene? Wat heeft de spiritualiteit ermee te maken? Dat zijn vragen die allemaal door deze roman opgeroepen worden.
Waar gaat het over? Een jonge vrouw genaamd Margaret gaat op bezoek in een vrouwengevangenis in London. Het verhaalt speelt zich af in de laatste fase van de Victoriaanse tijd. Ze bezoekt deze vrouwen eigenlijk om ze weer op het juiste morele pad te krijgen. Maar deze goede bedoelingen worden doorkruist als ze de geheimzinnige Selena ontmoet. Er ontwikkelt zich een bijzondere relatie tussen Margaret en Selena. Ze ontdekt waarom Selena daar is vastgezet. Maar ze komt nog veel meer te weten en de schrijfster laat de vraag "Of Selena schuldig is aan moord of niet in het hoofd van de lezer opduiken.
Het verhaal is in een redelijk sobere stijl opgeschreven, maar toch met oog voor details. Na de ontmoeting met Selena ontluikt de spanning die zelfs tot nagelbijtend oploopt richting einde. In het laatste kwart van het verhaal komt het verassende onthullingen
Dit was mijn eerste kennismaking met deze schrijfster en nu ben ook benieuwd naar de twee andere romans van haar.

(Toegevoegd door Dettie, dit bovenstaande stond elders op het forum)
-----------
PetraO. schreef:Tipping the Velvet is verfilmd, was laatst op televisie (miniserie). Ik heb aan de buis gekluisterd gezeten! Inderdaad wel 'pikant', maar dat vond ik wel leuk voor een keer.
Ik ga het boek nog bestellen bij bol.com als ik weer een bon heb.
Lelieblank Scharlakenrood heb ik niet gelezen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten