Meg Rosoff - Hoe ik nu leef (13+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Meg Rosoff - Hoe ik nu leef (13+)

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2006, 10:39

Is het een boek voor de jeugd of is het voor volwassenen?
Omdat mijn jeugdige dochter het niks vond, kies ik voor de volwassenen.
Het onderwerp is oorlog (en liefde), en al is het fictief, je moet er maar niet bij stil staan dat het ooit waarheid zou worden!

Lees verder... klik hier! http://www.leestafel.info/meg-rosoff

Marjo
Laatst gewijzigd door Dettie op 04 Mei 2009, 08:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2006, 10:41

Maak je ons weer nieuwsgierig, Marjo. Je hebt er een handje van weg!

Groetjes. Tiba.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2006, 10:44

Ik heb alles afgezocht Marjo, en overal wordt het als kinderboek aangemerkt. Het is ook uitgegeven door Pimento Kinderboeken.

Maar... er blijkt ook een volwasseneneditie te bestaan. Die heb ik er op de site bij gezet.

Omdat het voor het merendeel te vinden is als kinderboek heb ik het toch maar bij de kinderboeken gezet. Waarom er ook een volwasseneneditie bestaat weet ik niet. Beide boeken worden bijna hetzelfde omschreven.

Jeugdboek:
Stel je een droomzomer voor in de nabije toekomst. Alles staat in bloei. Het gras zo groen dat je het kunt proeven. De zon op je huid. De zoete geur van honing. Een hand die je been aanraakt. Je wordt verliefd op degene op wie je niet verliefd zou moeten worden. Stel je voor dat de wereld verandert in een chaos. Jouw droomzomer verandert in een nachtmerrie. Dit overkomt de 15-jarige Daisy uit New York, die de zomer doorbrengt bij haar neven en nichtje in Engeland. Terwijl ze een fantastische zomer hebben, breekt een wereldoorlog uit. Terroristische aanslagen veroorzaken chaos. Aan de opbloeiende liefde tussen Daisy en haar neef Edmond komt abrupt een einde. De zomer verandert het leven van Daisy voorgoed, zoals die ook de wereld verandert.

Volwassenenboek:
De New-Yorkse Daisy brengt de zomer door bij familie op het platteland van Engeland omdat ze thuis problemen heeft. Daisy's vakantie lijkt geweldig te worden, maar dan breekt plotseling een nieuwe wereldoorlog uit. Terroristische aanslagen veroorzaken chaos en de spanning groeit met de dag. Aan de opbloeiende liefde tussen Daisy, en haar neef Edmond komt abrupt een einde doordat ze noodgedwongen van elkaar gescheiden worden. Algauw overheerst de afschuwelijke realiteit van de oorlog hun leven. Daisy probeert te overleven en Edmond terug te vinden, maar ze beseft dat niets meer zal zijn zoals het was. Die zomer verandert haar leven voorgoed

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Jan 2006, 14:25

Heb je een verschil gezien tussen die edities? De voorkant bv? Ik zal het jeugdexemplaar eens opzoeken, maar kan me niet voorstellen dat het twee verschillende boeken zullen zijn. Er hoeft volgens mij bij de editie die ik gelezen heb, voor volwassenen dus, geen censuur toegepast te worden.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2006, 14:46

Als je op de site kijkt dan zie je de edities.
Ze hebben ook een eigen ISBN nummer.

Bernadet
die altijd denkt dat je even kijkt of het verslag er goed op staat. *Zucht* :D

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Jan 2006, 14:49

Ik kijk eigenlijk niet naar mijn eigen verslagen. Die ken ik toch al?
Verslagen van een ander, die zijn interessant!
Ik zie overigens dat ik niet hoef te gaan zoeken. Hiet staat op de volwassenafdeling het boek dat voor de jongeren is bedoeld.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2006, 15:12

Haha en het volwassenenboek staat bij de jongeren?

Ik dacht écht dat je keek naar hoe het op de site stond, soms die ik wel extra dingen erbij, bijv. een link naar een schilder als het daarover gaat of zoals nu de jongeren en volwasseneneditie. Of extra informatie over de schrijver.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Jan 2006, 16:40

Ok, Bernadet, ik zal in het vervolg kijken. Het is inderdaad wel gebeurd dat ik zulke toevoegingen zag, ik denk dat er dan tegelijk ook andere verslagen stonden die ik wilde zien. Nou ja, wat maakt het uit. Ik zal mijn leven beteren..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2006, 18:25

Braaf :D

Bernadet

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 21 Jan 2006, 20:43

Wat een voornemens, Marjo ;) .

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Jan 2006, 21:02

op de valreep Tiba! Ik had er nog geen gemaakt..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2006, 17:45

ik zal het wel melden Marjo als er iets extra's bijstaat.

Bernadet


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten