Richard Yates - Een goede school

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Richard Yates - Een goede school

Bericht door Dettie »

Een mooie roman over het internaatleven van Richard Yates met als alter ego William Grove.

Zie http://www.leestafel.info/richard-yates

Dettie
Annemarie

Re: Richard Yates - Een goede school

Bericht door Annemarie »

Dit soort verhalen hoeven ook niet spannend te zijn. Klinkt als een mooi boek.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja ik houd erg van deze manier van schrijven, heel rustig, weinig spectaculair maar toch heel fijn leesvoer.
Mooie beschouwingen en observaties.

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Ik heb indertijd wel Revolutionary Road gelezen, naar aanleiding van een stukje over de film.

Dit lijkt me ook wel een interessant boek.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja het boek Revolutionary Road heb ik lang geleden gelezen en pasgeleden heb ik de film gezien. Verpletterend. Ik was meer onder de indruk van de film dan van het boek dit keer.
Het boek Een goede school is heel anders. Niet te vergelijken eigenlijk. Wel mooi en goed geschreven maar een heel ander verhaal en ook veel minder beklemmend dan Revolutionary Road.
Dit is echt een Engelse kostschooljeugd met alle voorvallen van dien, alleen ook de privélevens van de leerkrachten komen er in voor, erg mooi beschreven overigens.

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Over het algemeen ben ik geen liefhebber van boekverfilmingen. Als ik zie dat een boek verfilmd is, wil ik liever het boek lezen. Waarom zou ik dan tijd verspillen aan het kijken naar de film? Hooguit als er een groot beroep wordt gedaan op de fantasie, ben ik wel benieuwd hoe het een en ander in beeld is gebracht, bijvoorbeeld bij 'Lord of the rings', of 'Harry Potter'.
Plaats reactie