Een mooie roman over het internaatleven van Richard Yates met als alter ego William Grove.
Zie http://www.leestafel.info/richard-yates
Dettie
Richard Yates - Een goede school
Re: Richard Yates - Een goede school
Dit soort verhalen hoeven ook niet spannend te zijn. Klinkt als een mooi boek.
Ja ik houd erg van deze manier van schrijven, heel rustig, weinig spectaculair maar toch heel fijn leesvoer.
Mooie beschouwingen en observaties.
Dettie
Mooie beschouwingen en observaties.
Dettie
Ik heb indertijd wel Revolutionary Road gelezen, naar aanleiding van een stukje over de film.
Dit lijkt me ook wel een interessant boek.
Dit lijkt me ook wel een interessant boek.
Ja het boek Revolutionary Road heb ik lang geleden gelezen en pasgeleden heb ik de film gezien. Verpletterend. Ik was meer onder de indruk van de film dan van het boek dit keer.
Het boek Een goede school is heel anders. Niet te vergelijken eigenlijk. Wel mooi en goed geschreven maar een heel ander verhaal en ook veel minder beklemmend dan Revolutionary Road.
Dit is echt een Engelse kostschooljeugd met alle voorvallen van dien, alleen ook de privélevens van de leerkrachten komen er in voor, erg mooi beschreven overigens.
Dettie
Het boek Een goede school is heel anders. Niet te vergelijken eigenlijk. Wel mooi en goed geschreven maar een heel ander verhaal en ook veel minder beklemmend dan Revolutionary Road.
Dit is echt een Engelse kostschooljeugd met alle voorvallen van dien, alleen ook de privélevens van de leerkrachten komen er in voor, erg mooi beschreven overigens.
Dettie
Over het algemeen ben ik geen liefhebber van boekverfilmingen. Als ik zie dat een boek verfilmd is, wil ik liever het boek lezen. Waarom zou ik dan tijd verspillen aan het kijken naar de film? Hooguit als er een groot beroep wordt gedaan op de fantasie, ben ik wel benieuwd hoe het een en ander in beeld is gebracht, bijvoorbeeld bij 'Lord of the rings', of 'Harry Potter'.