De dichters van Stichting De Eenzame Uitvaart brengen eenzame doden een eervolle laatste groet. F. Starik schets in dit boek de levens van deze eenzaam gestorvenen.
Lees het verslag: http://www.leestafel.info/f-starik
F. Starik - Een steek diep
Re: F. Starik - Een steek diep
Ja er zijn heel veel dichters die meedoen aan De eenzame uitvaart, mooi initiatief ook.
Dettie
Dettie
Dit boek gaat over Amsterdam maar het is in meer steden.
Ja het is een landelijk iets, ingedeeld in regio's met regioleiders en al. Ik had er al eerder van gehoord en soms is er melding in ons plaatselijk krantje over zo'n dichter.
Dettie
Dettie
Ik vind het heel mooi dat die dichters zoiets doen. Het is toch een naar idee dat er helemaal niemand om een uitvaart komt. Nu is er nog een beetje waardigheid.
Ja inderdaad, ik vind het ook een prachtig initiatief.
Toch hoef ik het boek niet te lezen, maar het idee is wel heel erg mooi en troostvol mochten er eventueel nog nabestaanden zijn dan weten zij ook dat diegene niet zo begraven is maar een waardige uitvaart kreeg. Mooi hè.
Knap als je zoiets kunt, ik zou dat niet kunnen.
Dettie
Toch hoef ik het boek niet te lezen, maar het idee is wel heel erg mooi en troostvol mochten er eventueel nog nabestaanden zijn dan weten zij ook dat diegene niet zo begraven is maar een waardige uitvaart kreeg. Mooi hè.
Knap als je zoiets kunt, ik zou dat niet kunnen.
Dettie