Ik had eigenlijk geen idee wat die Heisenberg in dat boek deed. Ik kende de naam vanwege het toneelstuk 'Kopenhagen' dat gaat over of hij wel of niet heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van de atoombom.
Daar gaat dit boek helemaal niet over. Hoewel, zowel een goede aanval met atoombommen als een zondvloed kan de aarde vernietigen.
Je kan het boek opvatten als een doemscenario. Of een avonturenroman.
Je kan eigenlijk alle kanten in, maar wat zeker is:
ik heb er van genoten, en een verslag maken was heel lastig. Niet te veel vertellen om de spanning voor een volgende lezer niet te vergallen en toch aangeven waar het over gaat.
Voor mij mag dit boek op de longlist.
lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/frans-pollux
marjo
Frans Pollux: Het gelijk van Heisenberg (debuut)
Altijd als een verslag weg is, ga ik eens kijken wat er zoal over betreffend boek geschreven wordt.
Over dit boek is men erg negatief, en ik begrijp dat niet. Lees ik dan echt zo anders? Ik moet toegeven dat ik al die verwijzingen waar Lukas de Vos en Arie Storm het over hebben gewoon mis. Niet erudiet genoeg.
Over dit boek is men erg negatief, en ik begrijp dat niet. Lees ik dan echt zo anders? Ik moet toegeven dat ik al die verwijzingen waar Lukas de Vos en Arie Storm het over hebben gewoon mis. Niet erudiet genoeg.