Lemony Snicket: Ellendige avonturen (10-12 jr)
Lemony Snicket: Ellendige avonturen (10-12 jr)
Lemony Snicket is van plan een 13 delige serie te schrijven over de wezen Baudelaire. Dit is deel 2 daarvan. De serie heet "de ellendige avonturen". Het leest vlot weg..
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/lemony-snicket
Marjo
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/lemony-snicket
Marjo
Eigenlijk wel. Ik had het eerste deel vorig jaar al gelezen en dat nodigde toen niet uit om de andere delen ook te doen. Nu ik de film gezien heb vind ik de boeken leuker om te lezen. Waarschijnlijk doordat ik nu de beelden voor ogen heb, en de film was inderdaad leuk. Apart, maar leuk..
Je hebt overigens weer eens een andere voorkant gevonden dan op "mijn" boeken staat..Van de film dus!!
Je hebt overigens weer eens een andere voorkant gevonden dan op "mijn" boeken staat..Van de film dus!!
Lemony Snicket (een pseudoniem voor Daniel Handler) zorgt ervoor dat kinderen niet hoeven te schrikken. Hij waarschuwt zijn lezers dat zijn verhalen nooit goed zullen aflopen en gooit er nogal wat grappige scènes tussen. Het succes van zijn boeken heeft daarmee te maken, maar ook met Handlers zin voor commercie. Hij doet bijvoorbeeld nogal geheimzinnig over zijn eigen identiteit: alle foto's van de auteur zijn op de rug genomen en hij houdt bij lezingen vol dat hij, Daniel Handler, niet Lemony Snicket is, maar zijn agent, en dat de auteur zelf er helaas niet bij kan zijn. Handler is een jonge auteur van 32, die op een heel verdienstelijke manier zijn jonge lezers au sérieux neemt. In een interview met het New York Times Magazine maakt hij zich dik over het grijsgedraaide statement dat 'lezen een fantastische ervaring is'. Volwassenen hoeven dat cliché niet per se aan kinderen op te dringen. Hij raadt kinderen in voor- en nawoorden en tijdens lezingen aan geen boeken aan te raken, en mede door die houding mag hij rekenen op nog meer populariteit.
De humor in deze boeken heeft veel weg van het leedvermaak in komische tv-reeksen of films, in het bijzonder die van Monty Python. Roddy Doyle zegt door Monty Python beïnvloed te zijn. Lemony Snicket en Tom Baker zijn het duidelijk ook.
De humor in deze boeken heeft veel weg van het leedvermaak in komische tv-reeksen of films, in het bijzonder die van Monty Python. Roddy Doyle zegt door Monty Python beïnvloed te zijn. Lemony Snicket en Tom Baker zijn het duidelijk ook.
Deel 3 heet Het rampzalige raam. De kinderen Baudelaire worden ondergebracht bij tante Jozefien. Het mens is wel aardig maar overal bang voor. Raak de deurknop niet aan, want die versplintert misschien. Gebruik het fornuis niet, dat kan ontploffen. De telefoon? Niet aankomen..en ga zo maar door. Toch vinden de kinderen het best, totdat ze in het dorp kapitein Nep ontmoeten, die zij zelf meteen herkennen als graaf Olaf. Maar tante Jozefien gelooft hen natuurlijk niet, en bezwijkt voor de "charmes" van kapitein Nep, hetgeen haar lot bepaalt..
Deel vier"de helse houtzagerij" is gelezen. En ik laat de wezen Baudelaire nu verder aan hun ellendige lot over. Ik ken het concept nu wel, in ieder boek komen ze bij een nieuwe voogd (of in deel 5 op een kostschool) en steeds gaat het weer mis. De voogd is vreselijk, of Graaf Olaf bederft alles. In deel vier gebeurt het allebei, echt ellendig!!
Heb jij toevallig nog een verslagje van deel 1 Marjo? Ik heb al bij de leeskring gezocht maar zag het daar niet staan.
Ik heb het allemaal in het archief gezet met verhaaltje over de schrijver erbij.
http://www.leestafel.info/kinderboeken/ ... ple24.html
Bernadet
Ik heb het allemaal in het archief gezet met verhaaltje over de schrijver erbij.
http://www.leestafel.info/kinderboeken/ ... ple24.html
Bernadet
ik snap dat de serie tot deel 4 saai kan lijken. ik vond het persoonlijk wel grappig dus ik ben verder gaan lezen. ik heb net deel 6 uit en ik hoop ook dat uitgeverij ploegsma verder gaat met vertalen. ik kan ook aanraden om boek 5 te lezen. boeken 1 t/m 4 lijken een inleiding, aan het eind van boek 5 beginnen de mysteries en dan begint de serie ook echt leuk te worden. er staan vele forum's in america vol met de mysteries die het boek meebrengt. ik moest dit vertellen want de serie is absoluut niet saai. dus ik hoop dat iedereen de rest van de serie gaat lezen zodat de uitgeverij de rest van de boeken vertaalt.
Emigee schrijft:
Ik lees hier dat er 13 delen zijn, Emigee. Wil je die alle 13 lezen?
Dan moeten ze toch wel de moeite waard zijn!
Groetjes. Tiba.
ik moest dit vertellen want de serie is absoluut niet saai. dus ik hoop dat iedereen de rest van de serie gaat lezen zodat de uitgeverij de rest van de boeken vertaalt.
Ik lees hier dat er 13 delen zijn, Emigee. Wil je die alle 13 lezen?
Dan moeten ze toch wel de moeite waard zijn!
Groetjes. Tiba.
Intussen nam mijn dochter deel 5 mee, en dat was in een uurtje weer gelezen. Ik geef toe: na de Helse Houtzagerij, was deze weer een stuk interessanter. Nu zijn de wezen Baudelaire op een kostschool, nou ja school?? Het lesprogramma is bizar en de directeur is nog erger. Natuurlijk duikt graaf Olaf weer op in een vermomming. Het concept van het verhaal is steeds hetzelfde: nieuwe situatie voor de kinderen, waar ze tegenstand ontmoeten plus de graaf, maar waar ook vrienden zijn (waar het meestal niet goed mee afloopt). Het einde is ook hetzelfde: de graaf wordt ontmaskerd, en ontsnapt. Toch: deze hapte weer lekker weg.
biografie lemoy snicket
hoi
ik weet men vraag zal mss stom over komen
maar heeft er iemand de biografie van die schrijver want ik vind er echt nergens ene
grtjs fempi
ik weet men vraag zal mss stom over komen

grtjs fempi
Kijk eens op zijn site. http://www.lemonysnicket.com Je schiet er niet veel mee op, want dit is een pseudoniem. Meer is er niet ben ik bang.
Lemony Snicket (een pseudoniem voor Daniel Handler) zorgt ervoor dat kinderen niet hoeven te schrikken. Hij waarschuwt zijn lezers dat zijn verhalen nooit goed zullen aflopen en gooit er nogal wat grappige scènes tussen. Het succes van zijn boeken heeft daarmee te maken, maar ook met Handlers zin voor commercie.
Hij doet bijvoorbeeld nogal geheimzinnig over zijn eigen identiteit: alle foto's van de auteur zijn op de rug genomen en hij houdt bij lezingen vol dat hij, Daniel Handler, niet Lemony Snicket is, maar zijn agent, en dat de auteur zelf er helaas niet bij kan zijn.
Handler is een jonge auteur van 32, die op een heel verdienstelijke manier zijn jonge lezers au sérieux neemt. In een interview met het New York Times Magazine maakt hij zich dik over het grijsgedraaide statement dat 'lezen een fantastische ervaring is'. Volwassenen hoeven dat cliché niet per se aan kinderen op te dringen. Hij raadt kinderen in voor- en nawoorden en tijdens lezingen aan geen boeken aan te raken, en mede door die houding mag hij rekenen op nog meer populariteit.
Heb je hier wat aan fempi?
Bernadet
Hij doet bijvoorbeeld nogal geheimzinnig over zijn eigen identiteit: alle foto's van de auteur zijn op de rug genomen en hij houdt bij lezingen vol dat hij, Daniel Handler, niet Lemony Snicket is, maar zijn agent, en dat de auteur zelf er helaas niet bij kan zijn.
Handler is een jonge auteur van 32, die op een heel verdienstelijke manier zijn jonge lezers au sérieux neemt. In een interview met het New York Times Magazine maakt hij zich dik over het grijsgedraaide statement dat 'lezen een fantastische ervaring is'. Volwassenen hoeven dat cliché niet per se aan kinderen op te dringen. Hij raadt kinderen in voor- en nawoorden en tijdens lezingen aan geen boeken aan te raken, en mede door die houding mag hij rekenen op nog meer populariteit.
Heb je hier wat aan fempi?
Bernadet
Al je een beetje engels kan lezen dan staat hier ook vrij veel over Daniel Handler
http://www.lemonysnicket.internetbasedf ... raphy.html
Groetjes
Bernadet
http://www.lemonysnicket.internetbasedf ... raphy.html
Groetjes
Bernadet
Ach daar heb ik nooit bij stil gestaan. Ergens wel logisch dat kinderboeken hier niet snel in het Engels verschijnen.
Ik denk dat je dan ook naar the English bookshop moet om ze eventueel te kunnen krijgen. In bibliotheken zal je ze helemaal niet in het Engels aantreffen. Bij mijn bibliotheek heb ik tenminste nog nooit een Engels kinderboek gezien.
Ik denk dat je dan ook naar the English bookshop moet om ze eventueel te kunnen krijgen. In bibliotheken zal je ze helemaal niet in het Engels aantreffen. Bij mijn bibliotheek heb ik tenminste nog nooit een Engels kinderboek gezien.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”