Renske de Greef - Was alles maar konijnen (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo

Renske de Greef - Was alles maar konijnen (debuut)

Berichtdoor Marjo » 27 Apr 2008, 18:18

Met een titel als deze was dit boek onontkoombaar (huis en tuin hier staan vol konijnen). Maar helaas, het konijn dat een bijrol heeft, is niet erg aardig, en de andere konijnen waren er ooit, in een gelukkiger verleden.
De titel is een verzuchting van de opa in dit boek, die voelt dat hij geestelijk achteruit gaat, maar op dat moment nog gelukkige uren lang naar zijn konijnen kan zitten kijken.
En het is het verhaal van een eenzaam meisje in de grote stad, dat niet weet wat ze met haar leven aan moet...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/renske-de-greef

Marjo

irene

Berichtdoor irene » 28 Apr 2008, 19:01

Ik vind het al een geweldige prestatie van je Marjo, dat je dit boek hebt uitgelezen!
De columns van Renske de Greef en het boek: Sex in Afrika heb ik indertijd met veel genoegen gelezen, maar dit romandebuut....
tot bladzijde 100 heb ik het vol kunnen houden, toen was het genoeg voor mij: geen lijn in het verhaal, te puberaal. Laat Renske het maar houden bij de korte verhalen en columns, daar is ze stukken beter in!

groetjes, irene

Marjo

Berichtdoor Marjo » 28 Apr 2008, 19:42

Zulke kritiek heb ik meer gelezen, maar ik heb dat zo helemaal niet gelezen. Ik ken haar columns niet, maar daar zal het niet aan liggen. Ik heb wel een lijn gezien, twee lijnen zelfs..

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”