Ondertitel: Wat u niet mag weten over uw gezondheid
Zie http://www.leestafel.info/dr-gabor-lenkei
Willeke
Dr. Gábor Lenkei - Censuur
Re: Dr. Gábor Lenkei - Censuur
Het lijkt me een pittig boek. Of het allemaal waar is, weet ik ook niet maar ik hoef me in ieder geval niet meer heel druk te maken als ik bij een verkoudheid of griepje eens wat extra vitamines inneem. Staat er niks in het boek over dat het lichaam een teveel aan vitamines gewoon weer afvoert? Zo heb ik het altijd geleerd.
Ja, dat had ik ook altijd geleerd, maar er zijn ook allerlei verhalen dat het toch kwaad kan. maar volgens dit boek niet, al luistert he dan wel weer nauw met de juiste combinaties.
Dus... eigenlijk maar gewoon op je eigen gevoel afgaan omdat de wijsheden hierover te uiteenlopend zijn?
Dit gaat over vitaminen, maar dat gevoel heb ik bij voedsel de laatste tijd ook sterk, het is maar net wie je leest en de adviezen zijn vaak volstrekt tegenstrijdig.
Bij dit boek had ik wel iets meer kennis van zaken willen hebben om het goed in te schatten.
Bij dit boek had ik wel iets meer kennis van zaken willen hebben om het goed in te schatten.
Over vitamines lees ik ook steeds meer verschillende adviezen. En wat gewoon eten betreft: dan weer wel brood, eieren of zuivel, dan weer niet. Het advies verandert steeds. Ik eet het allemaal maar wel gewoon normale porties. Wel eet ik niet te veel rood vlees. Eigenlijk weet iedereen best wel wat goed voor hem of haar is en wat niet. Gezond eten is belangrijk maar heel eenzijdig eten is ook niet goed.
Wat ik weet over vitamines en mineralen is dat je van sommige ook teveel kunt binnenkrijgen. Dat bepaalde vitamines akelige klachten kunnen veroorzaken als je die teveel binnen krijgt, net als te weinig overigens.
Ik denk dat je gewoon normaal moet eten, heel veel is puur bangmakerij en commercie, nu moeten we weer terug naar het oervoedsel en is de hele commerciemolen rond paleo-eten gestart en volgend jaar is het weer wat anders en zijn bijv. rode groenten niet goed, ze verzinnen steeds wat nieuws.
Ik geloof er niet meer zo veel van. Verdenk erg de grote bedrijven die winst willen maken dat zij zogenaamde 'ziekteverwekkers' opvoeren zodat wij vooral hun producten gaan kopen.
Dettie
Ik denk dat je gewoon normaal moet eten, heel veel is puur bangmakerij en commercie, nu moeten we weer terug naar het oervoedsel en is de hele commerciemolen rond paleo-eten gestart en volgend jaar is het weer wat anders en zijn bijv. rode groenten niet goed, ze verzinnen steeds wat nieuws.
Ik geloof er niet meer zo veel van. Verdenk erg de grote bedrijven die winst willen maken dat zij zogenaamde 'ziekteverwekkers' opvoeren zodat wij vooral hun producten gaan kopen.
Dettie