In de loop der tijd worden ze vergeten. Met het verstrijken van de jaren gaan ze verloren. Op een gegeven moment weet niemand meer dat het ooit gebeurd is. Waar ik het over heb? Over kleine, bijzondere gebeurtenissen. Over grappige anekdotes en onvergetelijke momenten. Over voorvallen die de geschiedenisboeken niet haalden omdat ze in de beslotenheid van iemands leven plaatsvonden. Volgens Harry Teernstra worden deze verhalen niet voldoende op waarde geschat.
Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/harry-teernstra
Harry Teernstra - Stilstaan bij wat bewogen heeft
Re: Harry Teernstra - Stilstaan bij wat bewogen heeft
Leuke recensie Annemarie.
Ik zie Harry ook met die twinkelogen zitten!
Dettie
Ik zie Harry ook met die twinkelogen zitten!
Dettie
Dank je wel Dettie!
Zijn het allemaal verhalen waar hij zelf de hoofdrol in speelt, of hoe moet ik dat zien?
Alle verhalen zijn in de ik-vorm geschreven. Ik vermoed dat hij in de meest verhalen de hoofdrol voor zijn rekening neemt maar niet alle verhalen gaan over hem. Welke wel en welke niet, dat laat hij in het midden.
En wat vind je daar dan van? Als hij zelf de hoofdrol niet heeft, heeft hij het dan misschien uit zijn duim gezogen en moet je het hele boek met een korrel zout nemen? Oftewel: het is meer fictie?
Nee, het is geen fictie. Het zijn allerlei anekdotes over dingen die hij zelf heeft meegemaakt of verhalen die anderen hem hebben verteld. De meeste verhalen gaan over hemzelf, dat is duidelijk te merken.