Joseph O'Connor - Redemption Falls

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Dettie schreef:Dettie is het nog lekker aan het lezen! Dus je zal nog even moeten wachten...

Dettie
Ik heb geduld :D .
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Tjongejongejonge wat een mooi boek, ik heb het uit.
Hoe krijgt O'Connor het voor elkaar om dit te schrijven... prachtig!

Verslag volgt..

Dettie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Poepoe, de bevalling was zwaar, hoe kan je van zo'n boek een verslag maken... maar het staat op de site.

zie http://www.leestafel.info/joseph-o-connor

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 02 feb 2008, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjo

Bericht door Marjo »

Als ik dat zo lees denk ik bijna dat ik een heel ander boek had, al herken ik natuurlijk wel dingen. Maar jullie maken het chronologisch, de warboel die ik ervoer bij het lezen is dan weg.
Wie weet kan ik het ooit nog eens lezen, en dan net als jullie waarderen, maar nu lukte het me niet.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja je moet er even de tijd voor nemen en rustig kunnen lezen, ik denk dat je het dan wel mooi vindt.

Groetjes
Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Dan hoor je het nog wel.. maar nu staat het boek me even tegen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja hoor, niets moet natuurlijk. En... er zijn genoeg boeken te lezen! Die kast moet leeg :D

Dettie
Manja-Croiset

Bericht door Manja-Croiset »

Dettie schreef:Dettie is het nog lekker aan het lezen! Dus je zal nog even moeten wachten...

Dettie
Ik heb het boek "redemption" niet gelezen,maar door het onderwerp,
waar ik wel van weet en de manier,waarop Dettie het boek bespreekt,
geeft me het gevoel,dat ik toch gelezen hebben!
Zoals je op school een uittreksel kon lezen en volhouden tegen je docent,
dat je het hele boek had doorploegd.
Ik zeg het er wel bij,maar het is goed gedaan en het geeft me ook een
herinnering aan mijn moeder,
die aan het ontbijt een filmverslag kon geven,
wanneer ze met mijn vader naar de bioscoop was geweest.
Ik kon het zien,horen ,ruiken zo ook bij Detties recensie.
Jij bent zelf ook schrijfster ,Dettie!
manja
WilV

Bericht door WilV »

Wat een luxe zoveel mooie verslagen over één boek..mijn belangstelling is gewekt,
en ik kan het lenen binnenkort,
dus dat komt mooi uit.
Ben heel benieuwd.

Groeten
Wil
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dankjewel voor het compliment manja!

Dettie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

In een interview zegt O'Connor dat hij alle belangrijke personages van dit boek met muziek bezig laat zijn, dat was mij helemaal niet opgevallen behalve dat de jongen goed en mooi kon zingen.
Hadden jullie dat in de gaten?

Dettie
WilV

Bericht door WilV »

Je moet even goed je best doen voor dit boek, maar dan krijg je ook waar voor je geld. Wat een boek zeg.
Het verhaal maakt de ene na de andere onverachte wending, het is net puzzellen af en toe, maar aan het eind komen alle eindjes bij elkaar.
En hoe.

En in de tussentijd heb je als lezer het idee door het landschap van het Amerika van net na de burgeroolog te trekken. Een Amerika waar ik beschamend weinig van wist trouwens.

Een eervolle vermelding verdient wat mij betreft nog de brief bijna aan het einde van het boek van O Keeffe aan iemand wiens identiteit ik hier omwille van degene die nog gaan lezen niet zal onthullen. Ontroerend vond ik die brief. Ik één klap is het beeld van de brallende zich suf drinkende gouveneur omver gehaald, of in ieder geval verklaard.

Voor wie moeite wil doen...een aanrader dit boek.

Groeten,
Willeke
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ontroerend vond ik die brief. Ik één klap is het beeld van de brallende zich suf drinkende gouveneur omver gehaald, of in ieder geval verklaard.
Daar weet ik niets meer van! Wel dat er allerlei ballades werden gezongen en vooral dat begin! Dat zij op zoek is naar haar broertje!
Je zag haar gek van vermoeidheid rondzwalken... en die vrouw die bij O' Keeffe werkte... dat accent en de goeiïgheid van haar.

Inderdaad prachtig boek.

Dettie
WilV

Bericht door WilV »

V
E
R
K
L
A
P
P
E
R

De brief die hij schreef naar zijn zoon, die inmiddels al verdronken bleek terwijl hij de brief schreef. In die brief spreekt hij de jongen toe hoe hij om moet gaan met tegenslag, en dat het niet verkeerd is om te huilen en je kwetsbaar of te stellen. Je ziet ineens een totaal andere gouveneur, en het verklaard in een klap ook zijn verdriet en onmacht en het in huis halen van Jeddo.

Groetjes
Wil
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

V
E
R
K
L
A
P
P
E
R

Dat is een zoon bij de vrouw die hij achterliet? Op dat eiland? (Er staat me iets bij aan zee, of haal ik nu twee boeken door elkaar)
Gek he ik weet er niet meer van...

Dettie
WilV

Bericht door WilV »

V
E
R
K
L
A
P
P
E
R

Toen hij ontsnapte liet hij een inheemse vrouw achter, die zijn grote liefde was.
Zij bleek na zijn vlucht zwanger, kreeg een zoon en pleegde zelfmoord. De jongen groeide op bij pleegouders daar, en schreef met O Keeffee, maar zijn bestaan was geheim, daar wist ook zijn tweede vrouw niets van.

Als je zoveel leest is een boek vaak snel weer uit je hoofd he, ik herken dat wel.

Groetjes
Wil
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Zij bleek na zijn vlucht zwanger, kreeg een zoon en pleegde zelfmoord. De jongen groeide op bij pleegouders daar, en schreef met O Keeffe, maar zijn bestaan was geheim, daar wist ook zijn tweede vrouw niets van.
Dat ze zelfmoord pleegde weet ik nog, maar dat O'Keeffe schreef met zijn zoon wil niet terugkomen. Typisch, meestal weet ik het wel weer. Maar inderdaad ik lees dit jaar meer dan anders en dan blijkt het slechter te blijven hangen...
Wat is wijsheid... Toch maar weer wat minder lezen? :shock:

Dettie
berdine

Re: Joseph O'Connor - Redemption Falls

Bericht door berdine »

Inderdaad, een knap geconstrueerd boek. Ik was voorbereid op een rommelig geheel, een warboel, waarbij je niet wist over wie het allemaal ging, maar ik vond het nogal meevallen. Je moest er bij ieder hoofdstuk wel telkens even "inkomen", maar ik had toch al gauw de connecties door. De korte inhoud bij elk hoofdstuk hielp daar wel aan mee.
Dat jij je die brief niet meer herinnerde, Dettie! Ik kreeg juist zo'n klap toen ik daarna las wat er met de jongen was gebeurd!
En dat van die muziek, dat was me ook niet opgevallen. Ik denk dat dat komt omdat je voortdurend bezig bent om je hoofd bij het verhaal te houden. Details die er niet echt toe doen schuif je dan al snel aan de kant.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

ha berdine, het is inmiddels zo'n 4, 5 jaar gelezen dat ik dit boek gelezen heb. wat ik me ervan herinner is dat ik het zo levensecht vond dat ik op internet ben gaan zoeken naar de man. Of hij nu wel of niet echt geleefd had. Niet dus...
dat is toch knap van zo'n schrijver. Details weet ik niet echt meer, wel dat er allerlei krantenartikelen en liedjes e.d. in stonden.

Dettie
berdine

Bericht door berdine »

Ja dat snap ik, dat je het nu al helemaal niet meer weet. Maar het verbaast me dat je dat van die brief toen al niet meer wist! Overigens heb ik ook naar O'Keeffe gezocht op internet....
Plaats reactie