Interessant boek over het communiceren met dieren Niet alleen je hond of kat, maar bij wijze van spreken ook met die pony in de wei, waar je iedere dag langs fietst.
Lees meer: http://www.leestafel.info/margrit-coates
Margrit Oates: De taal van dieren
Re: Margrit Oates: De taal van dieren
Ik zal eens met mijn hond overleggen of dit boek wat voor ons is 

Maak je hoofd leeg, ga naast de hond zitten en aaien maar. Je merkt het vanzelf. Maar als je hond het niet gewend is kan hij/zij ook beginnen te janken: 'wat doet het baasje raar'...
Ik weet wel als je met een heel hoge stem tegen een (vreemde) kat praat dan komen ze altijd naar je toe en krijg je kopjes.
Nu ben ik heel erg gek op katten en misschien voelen ze dát ook.
Dettie
Nu ben ik heel erg gek op katten en misschien voelen ze dát ook.
Dettie
Ik communiceer niet echt met mijn hond maar ik kan hem wel uitstekend "lezen". Is dat hetzelfde?
Ik weet altijd precies wat er aan de hand is of wat hij wil.
Ik weet altijd precies wat er aan de hand is of wat hij wil.
Dan communiceer je al, Annemarie!! En je zou dat dus nog kunnen uitbreiden als je wil. Ik heb er zelf het geduld niet voor denk ik, ik vind het al prima als ik inderdaad net als jij aan de lichaamstaal kan zien wat er 'gezegd' wordt.
Dettie: het is waarschijnlijk je uitstraling en niet je stem...tenzij ze heel prettige ervaringen hebben met hoge stemmen.
Dettie: het is waarschijnlijk je uitstraling en niet je stem...tenzij ze heel prettige ervaringen hebben met hoge stemmen.