berdine schreef:Lezer100 schreef:Hartmann von Aue, Iwein
Lees je dat in het Oud-Duits???
Ja,maar wel met een woordenboek bij. De grammatica heb ik lang geleden wel bestudeerd. Eigenlijk niet zo echt moeilijk.
berdine schreef:Lezer100 schreef:Hartmann von Aue, Iwein
Lees je dat in het Oud-Duits???
berdine schreef:
Inmiddels ook "Het verwoeste leven van Foekje Dillema" uit. Beetje rommelig verhaal met veel herhalingen. Maar het is een klein eerbetoon aan een mannelijke vrouw, die min of meer voor bedrieger werd uitgemaakt. Had ze 50 jaar later geleefd, dan was ze nooit voor man uitgemaakt. Vooral de manier waarop dat is gegaan in die tijd is schrijnend. Arme Foekje!
Marjo schreef:Potver, Berdine! Ik zou ook weer eens een Unsworth willen lezen!
Je kiest van 'mijn' favoriete schrijvers steeds de boeken die ik nog niet gelezen heb!
Renate schreef:berdine schreef:
Inmiddels ook "Het verwoeste leven van Foekje Dillema" uit. Beetje rommelig verhaal met veel herhalingen. Maar het is een klein eerbetoon aan een mannelijke vrouw, die min of meer voor bedrieger werd uitgemaakt. Had ze 50 jaar later geleefd, dan was ze nooit voor man uitgemaakt. Vooral de manier waarop dat is gegaan in die tijd is schrijnend. Arme Foekje!
Dat lijkt me ook nog een interessant boek. Ik weet niet hoe de situatie nu zou zijn geweest. Kijk maar naar de Afrikaanse hardloopster (kwam ze niet uit Zuid-Afrika?) die ook nog wel het nodige over zich heen heeft gehad. En in het verleden is er ook nog een transseksuele tennister geweest, die uiteindelijk geschorst is.
berdine schreef:Nou het lijkt me toch heel wat!
Ik heb "De vrouwen van Baba Segi" uit. Het is een heel aardig boek over een Nigeriaanse familie waar door de komst van een vierde vrouw, de gemoederen danig verhit raken. [...]
Het boek leest lekker weg en is goed geschreven, maar het is geen boek dat erg diep gaat. Het zal me wel niet bijblijven.
Zo voldoende, Dettie?
Dettie schreef:berdine schreef:Nou het lijkt me toch heel wat!
Ik heb "De vrouwen van Baba Segi" uit. Het is een heel aardig boek over een Nigeriaanse familie waar door de komst van een vierde vrouw, de gemoederen danig verhit raken. [...]
Het boek leest lekker weg en is goed geschreven, maar het is geen boek dat erg diep gaat. Het zal me wel niet bijblijven.
Zo voldoende, Dettie?
Leuk berdine dat je nog even vertelt hoe het boek "De vrouwen van Baba Segi" is. Als ik je goed begrijp is het een lekker tussendoorboek maar meer ook niet.
Tja die Foekje Dillema, ik weet niet of het nu zoveel anders zou zijn. Afgunst is er altijd en mensen kunnen heel ver gaan in hun afgunst. Hoewel de onderzoekstechnieken natuurlijk nu beter zijn, maar alleen het idee al dat er aan je getwijfeld wordt en mensen je niet geloven...
Dettie
berdine schreef:Dettie schreef:berdine schreef:Nou het lijkt me toch heel wat!
Zo voldoende, Dettie?
Leuk berdine dat je nog even vertelt hoe het boek "De vrouwen van Baba Segi" is. Als ik je goed begrijp is het een lekker tussendoorboek maar meer ook niet.
Tja die Foekje Dillema, ik weet niet of het nu zoveel anders zou zijn. Afgunst is er altijd en mensen kunnen heel ver gaan in hun afgunst. Hoewel de onderzoekstechnieken natuurlijk nu beter zijn, maar alleen het idee al dat er aan je getwijfeld wordt en mensen je niet geloven...
Dettie
Jawel, hoor Dettie, nu zou het anders gaan. DNA-techniek kenden ze toen nog niet. Volgens de documentaire zou ze nu gewoon "vrouw" verklaard zijn. Twijfel en afgunst zullen er natuurlijk altijd blijven. Maar ze zou niet geschorst zijn en haar records hebben mogen houden.
Marjo schreef:Goh, missers van twee toch beroemde schrijvers...die laten dus ook wel eens een steek vallen!
Renate schreef:Marjo schreef:Goh, missers van twee toch beroemde schrijvers...die laten dus ook wel eens een steek vallen!
Ach ja, ik doe graag dingen met mieren.
berdine schreef:"De man zonder ziekte" vond ik qua verhaal nog wel aardig, maar de stijl kon me niet bekoren. Het boek wisselde ook nogal van saai, naar spannend, en weer terug.
Nu Dave Eggers' "Een hologram voor de koning". Ik blijf in het Midden-Oosten....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten