Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Dettie » 03 Nov 2012, 14:47

Elk boek is toch weer verrassend, zelfs dit tiende deel.

zie http://www.leestafel.info/jeugdboeken-10

Dettie

Gerard
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 Okt 2007, 12:52

Re: Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Gerard » 06 Nov 2012, 00:22

Ik was heel benieuwd wat je van Spookdoelpunt zou vinden. Ook omdat het toch ietsje anders, zeg maar zweveriger, was dan alle andere delen. Ik heb er bij de uitgever voor moeten knokken om het zo te laten. Zij wilden liever dat het meer down to earth bleef.
Blijkbaar heeft het je niet gestoord. Dank je voor je recensie.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Dettie » 06 Nov 2012, 10:01

Dag Gerard,

Leuk je hier te treffen. Het boek is inderdaad anders en ik moest er even over nadenken voordat ik een recensie schreef.
Niet omdat het 'zweverige' me stoorde maar omdat ik de hele toonzetting van het boek anders vind. Stijn en Storm worden volwassener in hun gedrag, dat is leuk om te constateren maar ik vroeg me af of ik de 'oude' jongens niet zou gaan missen. De onstuimige Storm met de soms beetje bange Stijn als mooi tegenwicht. Ook hun toch wel beetje kwajongensgedrag in al die delen waardoor ze juist alle avonturen beleven spreekt me altijd wel aan. Nu zijn de jongens wat evenwichtiger maar niet minder leuk was mijn eindconclusie.
Dit verhaal is inderdaad iets anders maar jouw verhalen hebben toch altijd wel wat mysterieus in zich, zoals in Blessuretijd, De zwarte panter, Balbezit etc. Deze keer is het alleen wat 'zweveriger'. Bovendien ligt er niet erg de nadruk op, het komt redelijk terloops voor in het verhaal. Het verdere verhaal eist echter meer aandacht op zoals die vreemde scout met het zwarte haar.

Dettie
die probeert om niets te verraden

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Marjo » 06 Nov 2012, 17:45

Nou dat doe je niet hoor. Ik snap er niets van!

Gerard
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 Okt 2007, 12:52

Re: Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Gerard » 08 Nov 2012, 13:33

Hoi Dettie,

Fijn dat je het zo hebt ervaren. De fans (en dat worden er steeds meer :) ) storen zich er ook niet aan.
Het volgende deel is weer "zweefloos".

Trouwens; grappig dat je vindt dat de jongens zich volwassener gedragen. Dat gaat onbewust. Wel goed dat je het meldt,want dan houd ik het in de gaten bij de volgende delen. Dat kwajongensgedrag moet er wel in blijven, natuurlijk.

Lees het boek, Marjo. dan begrijp je het. ;) Nee hoor, je houdt niet van de voetbalgodenboeken, hè?

Gr.
Gerard

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Marjo » 08 Nov 2012, 15:00

Er kan ook niets geheim blijven!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Dettie » 08 Nov 2012, 15:10

Dag Gerard,

Gerard schreef:
Trouwens; grappig dat je vindt dat de jongens zich volwassener gedragen. Dat gaat onbewust. Wel goed dat je het meldt,want dan houd ik het in de gaten bij de volgende delen. Dat kwajongensgedrag moet er wel in blijven, natuurlijk.


Maar... als je ze steeds volwassener laat worden heb je wel nog voor jaaaren schrijfstof! Stijn en Storm als 80 jarigen! :D Zie je het voor je?

Groet
Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gerard van Gemert - Spookdoelpunt (10+)

Berichtdoor Dettie » 02 Apr 2013, 13:14

Hoeraaa,

Spookdoelpunt wordt getipt bij de kinderjury! Leuk, leuk,leuk!

http://www.kinderjury.nl/index.php/nieu ... tm-9-jaar/

dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten