Victoria Farkas - Bitter

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Victoria Farkas - Bitter

Bericht door Annemarie »

Het lijkt tegenwoordig een ware trend: kinderboekenschrijvers die een overstap maken naar thrillers voor volwassenen. Opvallend is dat deze thrillers vaak zeer de moeite waard zijn. Ook kinderboekenschrijfster Victoria Farkas heeft de sprong gewaagd en dit heeft goed voor haar uitgepakt. Gelukkig maar dat ik positief kan oordelen over dit boek want deze schrijfster wil ik niet tegen mij in het harnas jagen. Het moordslachtoffer in dit verhaal is namelijk een boekrecensent!

Lees verder: http://www.thrillers-leestafel.info/v-farkas/
Marjo

Re: Victoria Farkas - Bitter

Bericht door Marjo »

Ik had net een jeugdboek gelezen van haar hand, en twijfelde dus of ik de thriller wel moest proberen. Maar ik kan er dus spijt van hebben, begrijp ik.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Vond je het jeugdboek niet leuk? Het begin van dit boek is een beetje "blabla" met te veel verwijzingen naar dure champagne, schilderijen etc. maar later is dat niet meer en ontpopt dit boek zich als een smakelijke thriller.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja de jeugdboeken van Farkas vond ik wel leuk. Marjo vond het minder.
Ze schrijft in haar kinderboeken veel over dieren die in moeilijke omstandigheden verkeren dankzij het veranderende milieu

Ze heeft zich daarvoor link verdiept in het werk van de dierenbescherming en is samen met twee verschillende inspecteurs op stap geweest. Die ervaringen heeft ze verwerkt in het kinderboek De dierenpolitie.
Ook voor het verhaal over het zeehondje heeft ze een paar dagen meegeholpen bij Ecomare zodat ze er goed over kon schrijven.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik vind de schrijfstijl niet vlot lopen. Voor een jeugdboek en voor een thriller is dat toch wel een vereiste!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Marjo schreef:Ik vind de schrijfstijl niet vlot lopen. Voor een jeugdboek en voor een thriller is dat toch wel een vereiste!
Dat is zeker een vereiste voor die genres. Hoe dat met de jeugdboeken zit weet ik niet maar de beschrijvingen van Dettie spreken me wel erg aan. Deze thriller is wel vlot geschreven, op het korte stukje in het begin na.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dettie schreef:Ja de jeugdboeken van Farkas vond ik wel leuk. Marjo vond het minder.
Ze schrijft in haar kinderboeken veel over dieren die in moeilijke omstandigheden verkeren dankzij het veranderende milieu

Ze heeft zich daarvoor link verdiept in het werk van de dierenbescherming en is samen met twee verschillende inspecteurs op stap geweest. Die ervaringen heeft ze verwerkt in het kinderboek De dierenpolitie.
Ook voor het verhaal over het zeehondje heeft ze een paar dagen meegeholpen bij Ecomare zodat ze er goed over kon schrijven.

Dettie
Een schrijfster die over dieren schrijft heeft bij mij een streepje voor. Leuk ook dat ze met twee inspecteurs op stap is geweest. Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk voor de dierenbescherming gedaan en het was me heel snel duidelijk dat lang niet alle dieren in Nederland het goed hebben.
Marjo

Bericht door Marjo »

Het is wel een aardig boek, maar Farkas overtuigt mij niet zodanig dat ik meer over die Lucy wil lezen.
Te veel geneuzel tussendoor.
Het lijkt wel een Agatha Christie, zoals ze alle betrokkenen op het laatst bijeen roept! ( ha, ik lees dat jij dat ook zo ziet, Annemarie)

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/v-farkas
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Wel rare veronderstelde motieven om een moord te plegen, slechte recensie, scheiding, zou toch wel erg zijn als iedereen dat
een excuus vindt voor moord...
Maar ja ik begrijp meer dingen vaak niet ;-)

Dettie
die Agatha Christie wel een aanbeveling vindt, heerlijke boeken.
Marjo

Bericht door Marjo »

Is er überhaupt een excuus - een motief- voor moord??
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

- Als ik nou eens ja zei? Ja er is wel een excuus voor moord.. :mrgreen: -

Nee, er is natuurlijk nooit een excuus voor moord, maar àls het dan in een boek staat dan vind ik dit wel
heel slappe motieven.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ze weet het toch wel overtuigend te brengen. Dat van die recensie bijvoorbeeld gaat niet alleen om het afkraken van het boek, er staan in het artikel ook heel negatieve feiten over de schrijfster, dingen waarvan die dus echt niet wil dat die in de het openbaar komen.
Nee, een excuus is het niet, zelfs geen motief, en toch kan ik me voorstellen dat iemand ver zou willen gaan om de publicatie te voorkomen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Marjo schreef: Nee, een excuus is het niet, zelfs geen motief, en toch kan ik me voorstellen dat iemand ver zou willen gaan om de publicatie te voorkomen.
Gelukkig maar voor ons :)
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou..als jij van plan bent iemand af te gaan kraken loop je wel een risico!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, het is kennelijk levensgevaarlijk om recensent te zijn!
Plaats reactie