Ik hou van jou! - Elen Lescoat illustraties Benedicte Carboneill
‘Hoe kun je liefde meten?’
Het wordt wel heel makkelijk gezegd, vindt Roosje, die vier woordjes: ‘ik hou van jou’. Maar wat betekent het eigenlijk? Is het anders wanneer een vriendje het zegt of als papa of mama het zeggen? En dan wil ze ook wel weten wie het meest van haar houdt. Oma weet het wel, denkt ze. Ze gaat nu maar slapen en dan morgen meteen naar oma toe!
Die blijkt het inderdaad heel goed te kunnen uitleggen, en als Roosje poes Minoes aait, die ze ook erg lief vindt, begrijpt ze het helemaal.
Het boek heeft een zachte omslag, prachtig uitgevoerd in paars en roze tinten, terwijl ook de pagina’s binnenin zacht van kleur zijn: zuurtjesroze - vooral Roosje is een echt roze meisje - vanillegeel, zachtblauw en groen.
De pagina’s laten sprekende tekeningen zien met een beetje tekst, in duidelijke grote letters.
ISBN 9789077826911 | hardcover |32 pagina's| Baeckens | februari 2013
Leeftijd 1-3 jaar
Elen Lescoat en Bénédicte Carboneill: Ik hou van jou! 1-3jr
Re: Elen Lescoat en Bénédicte Carboneill: Ik hou van jou! 1-
Ook deze recensie heb ik op het forum gezet vanwege erg kort. Je ziet dan bovenaan in het archief een paar regeltjes staan. tegenover de verdere ruimte valt de tekst helemaal weg.
Dettie
Dettie
Ik bezit niet jouw gave om van zo weinig tekst toch een heel verhaal te maken!!
Niet dat ik hier problemen mee heb hoor.
Niet dat ik hier problemen mee heb hoor.
haha gelukkig maar anders moest je misschien wel in prentenboek-bespreek-behandeling!Niet dat ik hier problemen mee heb hoor.
Dettie