Roslund & Hellström - Twee soldaten

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Roslund & Hellström - Twee soldaten

Bericht door Annemarie »

Waarom had ik nog nooit eerder een boek van deze auteurs gelezen? Daar gaat zeker verandering inkomen want dit boek is enorm goed.

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/roslund-hellstroem
Laatst gewijzigd door Annemarie op 02 nov 2012, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjo

Re: Roslund & Hellström - Twee soldaten

Bericht door Marjo »

Ik heb 'kluis 21' gelezen en heb nooit de behoefte gevoeld iets anders van hen te lezen.
Je zou dus heel erg hard moeten 'werken' om mij zover te krijgen!
Ik kan je verslag overigens niet via deze link lezen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Tja Marjo, het is Scandinavisch. Niet jouw genre. Ik zie nog twee andere recensies van Kluis 21 staan en die zijn wel positief. Ik heb het linkje hierboven aangepast dus nu kun je het wel lezen.

Wat vond je niet goed aan Kluis 21?
Marjo

Bericht door Marjo »

Stukje uit wat ik schreef destijds:

'Op de achterflap staat dat de schrijvers laten zien hoe ver goede mensen kunnen gaan in hun goede bedoelingen. Ik twijfel aan die goede bedoelingen, het is meer zo dat ze het onderzoek manipuleren voor hun eigen voordeel. Integriteit is ver te zoeken. En wie zijn er in dit geval de dupe? Die jonge meisjes dus.
De auteurs zeggen in hun nawoord dat ze zich schamen voor het feit dat mannen vrouwen als een product kunnen zien. Die schaamte komt ook terug in het verhaal is volgens mij een neventhema.
Het is een boek dat leest als een trein. Het wordt na een wat langzame start steeds spannender. Aardig wel, maar het smaakt niet naar meer. '

Ik denk dat het ook het onderwerp is. Dat spreekt mij niet zo aan.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Maakt het ook uit dat het Deense schrijvers zijn? Je houdt toch niet zo van de Scandinavische schrijvers?
Of heeft dat er niets mee te maken?

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Het is niet zo dat ik zie dat ze Scandinavische namen hebben, en dat ik ze daardoor automatisch niet goed vind hoor.
Ik zal die boeken niet meteen pakken, maar mocht er dan toch een op mijn weg komen, dan lees ik ze wel. Het is dus wel vaak zo dat ze me niet zo aanstaan, maar ik probeer dat niet te laten liggen aan de naam.
Dat ze misschien wel een bepaalde stijl van schrijven hebben, daar kan Annemarie beter over oordelen, zij is intussen 'kenner'.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Natuurlijk heeft elke schrijver of schrijfster zijn of haar eigen stijl en toch spreken opvallend veel van de thrillers uit Scandinavië mij aan. Naar mijn mening huist daar veel talent. Veel boeken hebben terugkerende personages. Jij houdt daar niet zo van Marjo dus dat speelt misschien al mee. De meeste auteurs besteden naast aandacht voor het verhaal, ook veel aandacht aan het wel en wee van de personages. Ook daar moet je van houden. Ik doe dat zeker.
Plaats reactie