Arnaldur Indriðason - Verdwijnpunt
Arnaldur Indriðason - Verdwijnpunt
Wie al eens een boek – of meerdere boeken - van Indriðason heeft gelezen is bekend met inspecteur Erlendur Sveinsson uit Reykjavík. Voor wie de beste man nog niet kent wordt het de hoogste tijd om kennis met hem te maken, hij zal een gewaardeerde vriend worden.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/arn ... ndridason/
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/arn ... ndridason/
Re: Arnaldur Indriðason - Verdwijnpunt
Ha, denk je?
Nou ja, dat geldt dan misschien niet voor jou. Ik zat al op deze reactie te wachten 

-
Ben jaloers dat jij hem al gelezen hebt! Ik zal eens kijken of de bieb hem al heeft - voor Indridason laat ik alle nog te lezen boeken rustig liggen.
@Joanazinha: Dat kan ik me goed voorstellen. Dit boek is ook echt weer heel goed.
-
Het heeft toch nog even geduurd, maar ik heb zojuist dit boek dichtgeslagen. Fenomenaal en indrukwekkend hoe Indridason in dit boek de zoektocht van Erlendur naar zijn broertje verder uitwerkt. Samen met de zoektocht die Erlendur pleegt naar een andere verdwijning, die van de jonge vrouw Matthildur die in de oorlog spoorloos is verdwenen krijgt de titel van het boek een profeterende betekenis.
Er zijn slechts weinig boeken die de betiteling 'literaire thriller' waar maken, maar Verdwijnpunt steekt in dit genre met kop en schouders boven de rest uit.
Er zijn slechts weinig boeken die de betiteling 'literaire thriller' waar maken, maar Verdwijnpunt steekt in dit genre met kop en schouders boven de rest uit.
Ik ben het helemaal met je eens!Joanazinha schreef: Er zijn slechts weinig boeken die de betiteling 'literaire thriller' waar maken, maar Verdwijnpunt steekt in dit genre met kop en schouders boven de rest uit.
Ik heb de afgelopen twee maanden ( waaronder in mijn vakantie) bijna het hele oeuvre van Indridason gelezen, dit was mijn een na laatste.
Wat een heerlijke boeken, en dit boek was inderdaad wel een van de mooiste uit de reeks.
Wat hij hierna geschreven heeft verwijst naar de periode voor zijn eerste boeken?
Wat een heerlijke boeken, en dit boek was inderdaad wel een van de mooiste uit de reeks.
Wat hij hierna geschreven heeft verwijst naar de periode voor zijn eerste boeken?
Laatst gewijzigd door Willeke op 20 sep 2014, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Prachtig boek inderdaad. Ik heb er ook echt van genoten. Heerlijk dat je nu bijna al zijn boeken hebt gelezen. Ik denk dat ik ze ook zo goed als allemaal heb gelezen.
Wat bedoel je precies met deze vraag? Dit boek speelt zich af voor de andere boeken.Willeke schreef:Wat hij hierna geschreven heeft verwijst naar de periode voor zijn eerste boeken?
Nee toch, in 2010,
In de twee boeken ervoor, vanuit het perspectief van zijn collega's geschreven wordt er naar dit boek verwezen als Erlandur eindleijk op zoek gaat naar zijn broer.
Ik zag het als het afrondende boek over Erlandur.
Of haal ik nu alles door elkaar?
In de twee boeken ervoor, vanuit het perspectief van zijn collega's geschreven wordt er naar dit boek verwezen als Erlandur eindleijk op zoek gaat naar zijn broer.
Ik zag het als het afrondende boek over Erlandur.
Of haal ik nu alles door elkaar?
Nee, ik haal alles door elkaar. Ik spiekte bij de recensie van Nachtstad. Dit boek gaat inderdaad uitgebreid in op de geschiedenis met zijn broer. Het lijkt er inderdaad op dat met dit boek het volledige verhaal van Erlendur is verteld maar ik ben nog niet bereid afscheid te nemen!
Ha, klopt, ik ben ook nog in de ontkennende fase, maar ik vrees met grote vreze.
Ik ben nu nog Schemerspel aan het lezen en speelt voor alle boeken uit, als ik het goed begrepen heb, dus ik dacht dat ik het door elkaar haalde.
Vond het ook leuk om te zien hoe hij zich als schrijver ontwikkelde, er zat duidelijk groei in de boeken.
Ik kwam op zijn spoor dankzij jullie, dus dank!
Ik ben nu nog Schemerspel aan het lezen en speelt voor alle boeken uit, als ik het goed begrepen heb, dus ik dacht dat ik het door elkaar haalde.
Vond het ook leuk om te zien hoe hij zich als schrijver ontwikkelde, er zat duidelijk groei in de boeken.
Ik kwam op zijn spoor dankzij jullie, dus dank!
Zijn er in nachtstad echt allemaal andere personages trouwens?
De hoofdrol is voor Erlendur die zijn carrière nog richting moet geven. Aan het eind van het boek maakt hij kennis met Marion Briem.