John Hart - Het ijzeren huis
-
John Hart - Het ijzeren huis
Van dit boek heb ik voor crimezone.nl een recensie geschreven. Daar wordt met een systeem van maximaal 5 sterren gewerkt om aan te geven wat je van het boek vindt. Echt hele goede boeken krijgen de maximale score van 5 sterren, waaronder dit boek. Ik vond het ontzettend goed.
zie http://www.thrillers-leestafel.info/john-hart
Joanazinha
zie http://www.thrillers-leestafel.info/john-hart
Joanazinha
Re: John Hart - Het ijzeren huis
Ik was al nieuwsgierig of iemand dit boek hier gelezen had. Ik ben nog bezig, maar ben nu al enthousiast. Echt een puzzel waar de stukjes langzaam van op hun plek vallen.
Klinkt goed!
Ja heel appart, geen doorsnee thriller.
De hoofdpersoon is een beroepsmoordenaar, dus het duurt ook even voor je sympathie voor het hebt ( wat je wel krijgt trouwens), en twee losse verhalen raken steeds meer in elkaar verstrikt,met een ontknoping die je inderdaad niet aan ziet komen. ( ik heb het inmiddels uit)
Willeke
De hoofdpersoon is een beroepsmoordenaar, dus het duurt ook even voor je sympathie voor het hebt ( wat je wel krijgt trouwens), en twee losse verhalen raken steeds meer in elkaar verstrikt,met een ontknoping die je inderdaad niet aan ziet komen. ( ik heb het inmiddels uit)
Willeke
Doet een beetje denken aan de serie Dexter. Daar is de hoofdpersoon ook een moordenaar (maar dan een seriemoordenaar) maar tevens iemand die door de kijker gewaardeerd wordt. Beetje dubbel.
Ik dacht ook steeds tijdens het lezen...met jou ga ik écht geen sympathie hebben....maar tóch...althans voor een deel van het verhaal ging ik voor de bijl.
Dat vind ik altijd wel knap van een schrijver als hij zoiets weet te bereiken. Dat het tegen je geweten ingaat.
Ja dat is ook zo, je wordt zo in het verleden mee gevoerd dat je voor meerdere personages begrip krijgt, niet alleen voor de hoofdpersoon.
Wat niet weg neemt dat de afschuw voor zijn daden blijft hoor.
Wat niet weg neemt dat de afschuw voor zijn daden blijft hoor.
Ja heee gaat nu iederéén thrillers lezen? Ik raak m'n hele leestafelgevoel kwijt! (grapje grapje)
Wel vreemd hoor Willeke, jij aan de thriller! dat is toch wel even wennen.
Dettie
Wel vreemd hoor Willeke, jij aan de thriller! dat is toch wel even wennen.
Dettie
Ha, ja ik loop over 
De laatste jaren lees ik in de vakantie graag thrillerseries, liefst scandinavische, tot mijn eigen verbazing vind ik dat heerlijke ontspanning. Iedere vakantie lees ik er ook net eentje meer, en nu dus zelfs ook ná de vakantie.
Nog steeds zijn niet alle thrillers aan mijn besteed, maar de psychologische, of degene die ik goed geschreven vind vallen meer en meer in de smaak.

De laatste jaren lees ik in de vakantie graag thrillerseries, liefst scandinavische, tot mijn eigen verbazing vind ik dat heerlijke ontspanning. Iedere vakantie lees ik er ook net eentje meer, en nu dus zelfs ook ná de vakantie.
Nog steeds zijn niet alle thrillers aan mijn besteed, maar de psychologische, of degene die ik goed geschreven vind vallen meer en meer in de smaak.
Vind je een verhaal net als ik enger Willeke als je je een beetje in de hoofdpersoon kunt verplaatsen? Kijk, een enge doorgedraaide moordenaar is griezelig maar meestal zijn de daders in een goed boek juist mensen die op het eerste gezicht heel normaal lijken. Maar in hun hoofd gaat allerlei duisters om. Dat vind ik eng.
Ja dat is veel enger inderdaad.
Deze dader lijkt dat ook trouwens, althans dat denk zijn vriendin de eerste tien pagina's.
Als jet lenen wil hoor ik het trouwens wel he, dan stuur ik het naar je op.
Groetjes Willeke
Deze dader lijkt dat ook trouwens, althans dat denk zijn vriendin de eerste tien pagina's.
Als jet lenen wil hoor ik het trouwens wel he, dan stuur ik het naar je op.
Groetjes Willeke
Ik ga de titel bewaren voor in de bieb. Ik heb nog zoveel te lezen dat ik mijn abonnement dit jaar nog helemaal niet gebruikt heb. Schande!
-
Dit is denk ik echt een boek voor jou, Annemarie!
Leuk Willeke, dat jij het ook zo'n goed boek vindt. En inderdaad, het tegenstrijdige gevoel dat je hebt bij de hoofdpersoon geeft een extra dimensie aan het geheel.
Leuk Willeke, dat jij het ook zo'n goed boek vindt. En inderdaad, het tegenstrijdige gevoel dat je hebt bij de hoofdpersoon geeft een extra dimensie aan het geheel.
Ik kan op mijn inlogpagina van de bieb een verlanglijstje aanleggen. Handig! Deze staat er nu op!