De hoofdpersoon is een soort tijdreiziger, hij komt in de zeventiende eeuw terecht.
Lees meer: http://www.leestafel.info/lizette-de-koning
marjo
Lizette de Koning: Opgesloten (vanaf 10 jaar)
Marjo schreef:Dat geldt voor ons volwassenen. Wij weten wel wat waar is en wat niet , ongeveer.
Het probleem vind ik dus dat kinderen het gerust allemaal voor waar aannemen, dàt is het foute er van.
Los van het boek, dat ik niet gelezen heb. Ik ben blij dat je het woord "ongeveer" toegevoegd hebt aan je vaststelling omtrent volwassenen, Marjo. De geschiedenis wordt elke dag herschreven.
Lezer100
Je vindt dus, Josinep dat je geen eisen moet stellen aan een boek dat iets wil vertellen over de geschiedenis?
Ik weet nog wel dat ik het feit dat die schilderijfiguren tot leven komen wel een leuke vondst vond, en dat accepteer ik best als een sprookjesachtig verhaal. Een leuke omlijsting van het verhaal.
Maar het stukje geschiedenis had moeten kloppen vind ik. Dat van die burgemeester, nou ja, echt, dat gelooft zelfs een kind niet! En is er een ding niet echt, 'dan zal de rest ook wel niet echt zijn'.
Ik weet nog wel dat ik het feit dat die schilderijfiguren tot leven komen wel een leuke vondst vond, en dat accepteer ik best als een sprookjesachtig verhaal. Een leuke omlijsting van het verhaal.
Maar het stukje geschiedenis had moeten kloppen vind ik. Dat van die burgemeester, nou ja, echt, dat gelooft zelfs een kind niet! En is er een ding niet echt, 'dan zal de rest ook wel niet echt zijn'.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”