Roger Schoemans: Fataal (12+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Marjo

Roger Schoemans: Fataal (12+)

Bericht door Marjo »

Jeugdthriller.
Hec is een echte puber, nogal eens tegendraads. Als hij weer eens van school gestuurd dreigt te worden krijgt hij ook nog eens een donderpreek van zijn vader over zich heen, en hij loopt boos het huis uit. Bij het kanaal ziet hij een zak dobberen, een witte plastic zak. Kwaad gooit hij er een steen naar toe. Om dan de schrik van zijn leven te krijgen: er ontstaat een scheur en daar komt een hand uit...
Het verhaal draait om een verdwenen meisje, Sofie, dat het laatst gezien is door Hec. Er is een vervelende buurvrouw, die graag van alles verzint rondom dingen die ze ziet. Haar verhalen belt ze door naar de politie, en ze vertelt ze in geuren en kleuren tegen iedereen die wil luisteren. Zij heeft de buurman, meneer Frans, beschuldigd van pedofilie. Vast en zeker heeft hij iets met Sofie uitgespookt en ook Hec was natuurlijk niet veilig voor hem . Want ze heeft gezien dat Hec bij de man binnen is geweest. En dan is er nog Marino, een machofiguur, die graag jongere kinderen bedreigt.
Hec vertelt wat hij weet, maar de politie gelooft blijkbaar eerder die
roddeltante dan een schooljongen, zeker een jongen die duidelijk niets moet hebben van het gezag. Als de plastic zak eerste door een schip naar beneden gezogen wordt, kan de politie ook niet s vinden. Maar na een paar dagen komt de zak alsnog boven drijven.
Wantrouwen, leugens en geroddel: een goede bodem voor een jeugdthriller. Spannend met goed uitgewerkte karakters.

Marjo
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Het verslag heb ik hier geplaatst Marjo.
Wat een akelig verhaal (vind ik)

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Valt wel mee hoor...
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nou, ik sta niet te springen om het te lezen moet ik zeggen.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat is ook wel eens lekker als je dat kan zeggen!
Plaats reactie