Robert Snedden: Jakkes! (9+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Marjo

Robert Snedden: Jakkes! (9+)

Bericht door Marjo »

ls je goed kijkt naar de foto's in dat boek en leest wat het eigenlijk is, dan lopen soms de rillingen over je lijf. Getver, al die griezelig uitziende 'beesten' zijn wezens, die je constant om, op , over en in je hebt...
Terwijl ik dit tik kruipen ze over het toetsenbord, sla ik er ongetwijfeld dood. Dat maakt niet uit, er zijn er miljoenen, of nog meer...
Er staan levensgrote foto's in van microscopisch kleine beestjes, die we allemaal kennen: mijten, vlooien, luizen (en neten) , bacteriën en nog veel meer. Ze zijn vaak flink vergroot, 50 tot 80 keer, maar soms moeten ze ook wel meer dan 1000 keer vergroot worden om er iets van te kunnen zien. Dat is maar goed ook, want nu kan ik weer snel vergeten dat die wezentjes overal zijn...
Je tandenborstel bijvoorbeeld, dat ziet er gruwelijk uit! bij alleen maar een keertje afspoelen, blijven er genoeg resten achter die een kweekplaats vormen voor bacteriën, en geloof me, dat ziet er erg genoeg uit dat je nooit meer een tandenborstel in je mond zou willen steken!
Er wordt ook verteld dat al die beestjes hun eigen speciale nut hebben, ze ruimen rommel op. Maar... het is natuurlijk logisch dat als we zorgen dat er niets op te ruimen valt, we ook minder van die beestjes hebben. Als er al een boodschap in dit boek zit, dan is het dat we moeten zorgen voor een goed hygiëne.
De foto's op zich zijn prachtig, de uitleg is kort en duidelijk, een heel interessant boek. Maarre.. jakkes!!

Hardcover 32 pagina's, isnbn 90 216 1551 7
"Yuck!" is oorspronkelijk verschenen bij Harper Collins, Londen. Het is vertaald door Ank van Wijngaarden en voor Nederland uitgegeven door Ploegsma Amsterdam. In 1997, vanaf ca. 9 jaar

© Marjo
maart 2008
Laatst gewijzigd door Marjo op 10 mar 2008, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Gatverdamme! Daar moet je niet teveel bij gaan stilstaan, brrrr

Dettie
Plaats reactie