Douglas Kennedy - De Afspraak

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Joanazinha

Douglas Kennedy - De Afspraak

Bericht door Joanazinha »

Hannah Buchan maakte 30 jaar geleden een misstap door een verhouding van 1 dag met Tobias Judson, een radicale student, die eindigt in bitterheid en met verraad. Nu - het boek speelt in 2003 - heeft Tobias een boek geschreven waarin hij de zaken van 30 jaar geleden verdraait. Dit kost Hannah haar huwelijk en haar reputatie. Haar dochter verdwijnt in het niets na een affaire met een getrouwde man, haar man en zoon keren haar hun rug toe en door de steeds heftiger wordende publiciteit, die tegen haar is gericht, wordt ze een speelbal van pers en talkshows. De enige personen die vierkant achter Hannah blijven staan zijn haar vader, haar vriendin en de rechercheur die de verdwijning van haar dochter onderzoekt.
In een rechtstreekse confrontatie met Tobias weet ze het tij te keren. Typisch Amerikaans gebeurt dit in een populaire talkshow uitzending op TV.

Ik heb het boek bijna in één ruk uitgelezen. Goede verhaallijnen, geloofwaardige karakters; een echte pageturner. Dit was het eerste boek van Douglas Kennedy dat ik heb gelezen, maar het smaakt zeker naar meer! Het enige minpuntje vond ik de wel wat gemakkelijke manier waarop op het eind de zaken een goede keer nemen, maar aan de andere kant: dat is vaak het ene losse eindje waardoor een zaak op zijn kop kan komen te staan. Prima boek!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

En het verslag van Joanazinha staat op de site...

klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/douglas-kennedy
--
Plaats reactie