Samenvatting: Een Parijs stel van middelbare leeftijd (hij neiging tot lethargie, zij werkzaam in stadsplanning en -reorganisatie) koopt een woning in een kleinschalig milieuvriendelijk bouwproject aan de rand van Parijs. Maar hebben ze in dat eigen huis nog een eigen leven? Genadeloos geestig roert Julia Deck actuele thema’s aan. Meer dan ooit blinkt ze uit in snedigheid, vaart en scherpte van formulering.
Eva en Charles kopen een huis in een nieuwe groene wijk, om een rustiger en prettiger leven te kunnen leiden dan in het drukke Parijs. Al snel blijkt dat zij geen normale mensen zijn, evenmin als de andere bewoners van hun doodlopende straat. Vooral van hun a-sociale buren hebben ze last. Dan gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen en beginnen de bewoners elkaar achterdochtig te bekijken. De spanning loopt op wanneer de buurvrouw plotseling spoorloos verdwijnt. Tussendoor komen de problemen met de eco-voorzieningen op humoristische wijze aan bod. Goed geschreven novelle.
Julia Deck - Een huis dat van ons is
Re: Julia Deck - Een huis dat van ons is
Klinkt ook al goed. Maar ja, jij leest vaak mooie (voor mij aansprekende) boeken.
Ik ken de schrijfster overigens niet. is het een net uitgegeven boek Berdine?
Dettie
Ik ken de schrijfster overigens niet. is het een net uitgegeven boek Berdine?
Dettie
Re: Julia Deck - Een huis dat van ons is
Dit boek is nieuw inderdaad. De bibliotheek had het vrijdag nieuw binnen en ik ben de eerste lezer. Helaas is het wel een misdruk, dus ik weet niet wat de bieb daarmee gaat doen. Alle lettercombinaties "st", "ct" en "sp" zijn aan de bovenzijde verbonden door een boogje. Eerst dacht ik nog dat het een speciale versiering was, maar halverwege het boek werd de "st" normaal. Dat las best lastig!
De auteur stond met een eerder boek op de longlist van de Europese Literatuurprijs 2017.
De auteur stond met een eerder boek op de longlist van de Europese Literatuurprijs 2017.