De zes genomineerde boeken voor de Shortlist van de ECI Literatuurprijs 2017 zijn (in alfabetische volgorde van auteur):
Huub Beurskens, Eindeloos Eiland (Koppernik)
Koen Peeters, De mensengenezer (De Bezige Bij)
Daniël Rovers, De waren (Wereldbibliotheek)
Marijke Schermer, Noodweer (Van Oorschot)
Peter Terrin, Yucca (De Bezige Bij)
Annelies Verbeke, Halleluja (De Geus)
Dit jaar wordt op zondag 24 september voor de eerste keer het Shortlistfestival georganiseerd in samenwerking met de Haagse Bibliotheek en is er op de Vlaamse Boekenbeurs op vrijdag 3 november een literair café met de genomineerde auteurs. Het winnende boek wordt op donderdag 9 november bekend gemaakt tijdens een speciale avond in het Theater aan het Spui in Den Haag.
ECI Literatuurprijs
De ECI Literatuurprijs is de bekroning voor het beste Nederlandstalige literaire boek in de categorieën fictie en non-fictie. De ECI Literatuurprijs, die bestaat uit een bedrag van 50.000 euro, wordt jaarlijks uitgereikt door een jury van beroepsrecensenten uit Nederland en Vlaanderen. De auteurs van de overige genomineerde boeken ontvangen een bedrag van 5.000 euro. De prijs heeft betrekking op boeken die verschenen zijn tussen 1 juli 2016 en 30 juni 2017. De prijs staat onder auspiciën van de Stichting Jaarlijkse Literatuurprijs voor Fictie en Non-fictie en wordt mede mogelijk gemaakt door eci. Doel van deze samenwerking is de genomineerde boeken en het winnende boek bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht te brengen. Vorig jaar won Martin Michael Driessen de ECI Literatuurprijs met zijn boek ‘Rivieren’.
En dit is de Shortlist van de ECI Literatuurprijs 2017
Re: En dit is de Shortlist van de ECI Literatuurprijs 2017
Ik heb er geen een gelezen!
Dettie
Dettie
Nee, ik ook niet. Erger nog: er staat er niet eentje op mijn verlanglijstje, want al ken ik de schrijvers, ik had nog niets gehoord over deze boeken.
Hetzelfde hier Marjo, alleen Noodweer zegt me iets. Voor de rest ken ik ze ook niet.
Dettie
Dettie