Sara Blædel - De verdwenen Deense
In Engeland wordt een vrouw in haar keuken vermoord en later blijkt Eik, de partner van Louise Rick, verdwenen te zijn. Uiteindelijk blijkt hij in Engeland te zijn, omdat de vermoorde vrouw in Denemarken 18 jaar geleden als vermist is opgegeven. Eik blijkt de vrouw gekend te hebben, maar hoe alles in elkaar zit, is voor Louise nog vaag. Zij gaat ook naar Engeland en bij haar terugkeer in Denemarken probeert ze uit te zoeken wat er in het verleden van de vrouw gebeurd kan zijn. Eik wordt in Engeland gearresteerd, omdat hij verdacht wordt van de moord op de vermiste vrouw. In het boek zitten ook flashbacks naar 1996, waar een zekere Sophie een rol speelt. Haar moeder is ziek en wil niet langer leven. Zo wordt een actueel thema onderdeel van het boek, waarbij ik als lezer misschien iets te snel de uitkomst van meende te weten. Camilla, een vriendin van Louise, duikt als journaliste in het verhaal en komt in een levenseindekliniek in Zwitserland terecht. Uiteindelijk blijkt het toch nog iets anders af te lopen, dan verwacht.
Sara Blædel heeft in ieder geval weer een spannende thriller afgeleverd, waarin ook weer de nodige aandacht voor de privélevens van de hoofdpersonen is. ik kan niet wachten op het volgende boek.
De Geus 2015
ISBN 978 90 445 2967 8
NUR 332
316 pagina's
# Sara Blædel - De verdwenen Deense
Re: # Sara Blædel - De verdwenen Deense
Klinkt weer heel spannend! Ik zet het snel op mijn lijstje.